آفتاب
احمد شرفخانی:

تبلیغات ترویجی برای فرهنگ سازی وقف کافی نیست

تبلیغات ترویجی برای فرهنگ سازی وقف کافی نیست

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: برای فرهنگ سازی و گسترش وقف باید به صورت راهبردی در روابط عمومی ها برنامه ریزی علمی وحرفه ای صورت بگیرد که یکی از آن ها ایجاد سمبل و نماد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در گردهمایی مدیران روابط عمومی های ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور که به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است اظهار داشت: روابط عمومی ها سه وظیفه اصلی دارند که شامل؛ تبلیغات، اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط دوسویه با مخاطب می باشد و هرکدام از این وظایف به تنهایی کافی و موثر نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین روابط عمومی ها باید برنامه ریزی مناسبی را در راستای اعتماد سازی و ارتقاء سطح آگاهی مردم نسبت به اهداف سازمان به خصوص ترویج فرهنگ وقف انجام دهند و در این مسیر حرکت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در ادامه افزود: یکی از نکات مهمی که به عنوان کلید موفقیت رهبران و مدیران نقش به سزایی دارد توانایی بازآفرینی است که به صورت دائم توسط آن ها انجام می شود و همیشه با علم روز و تقویت مهارت های خود جهت پویایی گام برمی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ادامه داد: هدف نهایی تبلیغات ایجاد تغییر در بینش، دانش و کنش مخاطب است که با انتقال پیام و روش های تبلیغاتی موثر و مناسب در جامعه ایجاد و محقق می شود.

وی ادامه تاکید کرد: تبلیغات صرفا ترویجی و اطلاع رسانی برای فرهنگ سازی کافی نیست و باید برای دستیابی به این مهم از علم روز دنیا در حوزه تبلیغات بهره برد و در جهت المان سازی و برنامه ریزی و فعالیت مناسب گام برداشت.

حجت الاسلام شرفخانی به فعالیت های 6 سال گذشته روابط عمومی های ادارات اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: اکنون مرحله فعالیت های ترویجی به پایان رسیده و باید گام های بعدی را در راستای فرهنگ سازی برای توسعه سنت حسنه وقف و معرفی سازمان اوقاف به مردم برداشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در پایان گفت: از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان که میزبان این گردهمایی است  تشکر می کنم و امیدوارم که با پایان این دوره برکات و دستاوردهای مثبتی برای پیشبرد اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه روابط عمومی به دست آید.

کد N1406516

وبگردی