آفتاب

حق‌التدریسی‌ها و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی تعیین تکلیف شدند

حق‌التدریسی‌ها و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی تعیین تکلیف شدند

ایلنا: نمایندگان در نشست علنی امروز کلیات قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را تصویب کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 3 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی با 141 رأی موافق، 20 رأی مخالف، 8 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در صحن علنی کلیات طرح اصلاح تبصره (10) ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس پس از تصویب کلیات قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش با 172 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه علنی ضمن اصلاح تاریخ اجرا این ماده واحده را تصویب کردند.

براساس این ماده واحده تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 15/7/1380 و اصلاحات بعدی آن به شرح زیر اصلاح می گردد:

تبصره 10- وزارت آموزش و پرورش مکلف است مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که از طریق شرکت های عمومی یا خصوصی در آموزش و پرورش به کار گرفته شده اند همچنین حق التدریسان غیر مستمر را که قبل از سال 1391 با آموزش و پرورش همکاری داشته اند به منظور تامین نیروی حق التدریس با عناوین معلم (آموزگار یا دبیر)، معلم پرورشی، مربی بهداشت و مشاور اداری با توجه به ارتباط رشته تحصیلی (منحصربه دوره متوسطه)، مقطع تحصیلی (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه ای و سنوات همکاری با آن وزارتخانه، بدون الزام به رعایت ماده 8 این قانون به کار گیرد. استفاده از سایر نیروها در این زمینه ممنوع است.

بار مالی ناشی از اجرای این قانون در حد سقف حق التدریس سالانه و از محل حق التدریس پرداختی به کارکنان رسمی و خروج بازنشستگان آموزش و پرورش تأمین می گردد. بکارگیری این نیروها الزامی برای استخدام رسمی نمی باشد. این قانون از تاریخ 1/8/1395 لازم الاجرا می باشد.

نمایندگان مجلس در ادامه با 119 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضردر صحن علنی با تصویب الحاق یک ماده به ماده واحده قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش موافقت کردند.

براساس این ماده واحده نیروهای آموزش دهنده نهضت سوادآموزی که قبل از سال 1391 با نهضت سوادآموزی همکاری داشته اند مشمول تبصره 10 اصلاح ماده 17 قرار می گیرند.

 

کد N1406439

وبگردی