آفتاب

توزیع حدود 19 درصد تولید ناخالص داخلی در اصناف کشور

توزیع حدود 19 درصد تولید ناخالص داخلی در اصناف کشور

شهرکرد - ایرنا - رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 17 تا 19 درصد تولید ناخالص داخلی در اصناف کشور توزیع می شود.

به گزارش ایرنا، یدالله صادقی روز چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات ساخت مجتمع فناوران 2 در شهرکرد اظهار کرد: هم اینک 3 میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد که 600 هزار واحد از این تعداد تولیدی و مابقی توزیعی و خدمات فنی است که 6 میلیون نفر در این واحدها به کار اشتغال دارند.
به گفته وی، ساماندهی اصناف با هدف انتقال اصناف آلاینده به خارج شهرها با عنوان شهرک های صنفی با جدیت پیگیری می شود.
صادقی افزود: انتقال اصناف به خارج شهر و استفاده از تکنولوژی نوین از مزایای توسعه شهرک صنفی است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: راه اندازی مجتمع فناوران 2، بازگشایی امتداد بلوار کاشانی شهرکرد، کمربندی شمال شهرکرد و تعریض خیابان ملت از خواسته های به حق مردم و اصناف در شهرستان شهرکرد بود که سال ها به طول انجامید.
قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد: عملیات اجرایی طرح فناوران 2 با سرعت پیگیری خواهد شد.
وی افزود: حدود سه سال گذشته طرح راه اندازی مجتمع فناوران 2 شهرکرد با هدف تجمیع و ساماندهی صنایع مزاحم و نیمه مزاحم این شهر تصویب شد که معارض ها و کارشکنی هایی برای حدود 18 هکتار از زمین های آن محدوده با ادعای کاربری کشاورزی ایجاد شد.
به گزارش ایرنا، حدود چهار هکتار از زمین های مورد ادعا مجوز تغییر کاربری داشته است.
مجتمع فناروان 2 در مسیر شهرکرد - فارسان ایجاد می شود که با راه اندازی آن فعالیت حدود 6هزار نفر ساماندهی می شود.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت همزمان در دومین روز از هفته دولت برای افتتاح و بهره برداری از 11 طرح صنعتی و تولیدی و دهها طرح عمرانی به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.
دوم تا هشتم شهریورماه هفته دول نامگذاری شده است.
7361/6021
کد N1406408

وبگردی