آفتاب

اتحادیه اروپا نیروهای گارد ساحلی لیبی را آموزش می دهد

اتحادیه اروپا نیروهای گارد ساحلی لیبی را آموزش می دهد

تهران-ایرنا- کشورهای عضو اتحادیه اروپا با امضای توافقی، آموزش نیروهای گارد ساحلی لیبی را برای جلوگیری از ورود پناهجویان از کشورهای شمال افریقا به اروپا آغاز کردند.

به گزارش تارنمای «ای یو آبزرور»، این توافق روز سه شنبه 23 اوت (2 شهریور) با حضور دریاسالار «آنریکو کردندینو» رئیس عملیات مبارزه با قاچاق اتحادیه اروپا و «عبدالله تومیه /Abdalh Toumia » مسئول نیروهای گارد ساحلی لیبی به نمایندگی از دولت وفاق ملی (GNA) در رم امضا شد.
برنامه آموزشی نیروهای گارد ساحلی لیبی در یکی از کشتی های عملیات اتحادیه اروپا موسوم به «صوفیه» در نزدیکی آب های بین المللی نزدیک لیبی انجام خواهد شد.
این کشتی سپس به ساحل لیبی یا یکی از اعضای اتحادیه اروپا که هنوز نام آن مشخص نیست هدایت خواهد شد و وظیفه آموزشی را به پایان خواهد رساند.
کردندینو گفت: این عملیات اوضاع امنیتی را در آب های لیبی تقویت کرده و به این کشور در اجرای اقدامات قانونی برای مقابله با سازمان های جنایی که از قاچاق انسان سوء استفاده می کنند، کمک و در نتیجه از تلفات بیشتر مهاجران در دریا جلوگیری خواهد کرد.
عملیات صوفیه اواسط سال 2015 با حضور پنج کشتی از ایتالیا، آلمان، اسپانیا و انگلیس و با استفاده از سه بالگرد و سه هواپیما آغاز شد.
اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که در پنج سال گذشته جان 21 هزار و 958 نفر را نجات داده است.
مهاجران عمدتا آفریقایی، با وجود مسیرهای خطرناک دریایی از لیبی به عنوان نقطه عزیمت به اروپا استفاده می کنند.
سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) مستقر در ژنو اعلام کرده که 104 هزار نفر از اول ژانویه تا 21 اوت (اواسط دی تا 31 مرداد) از طریق دریای مدیترانه وارد ایتالیا شده اند. این رقم سال گذشته 116 هزار نفر بود.
بر اساس گزارش این سازمان، بیش از دو هزار و 700 نفر در تلاش برای عبور از این دریا جان باخته اند. تعداد غرق شدگان دریای مدیترانه در سال گذشته دو هزار و 546 نفر بوده است.
این سازمان همچنین گزارش داد که از 19 اوت (29 مرداد) حدود دو هزار و 300 نفر فقط در مدت سه روز نجات یافته اند اما یکی از کشتی ها که بیشتر مسافران آن را سوری ها تشکیل می دادند، جمعه گذشته در نزدیکی ایتالیا واژگون شد که این حادثه دست کم شش کشته برجای گذاشت.
اروپام**9158**1517
کد N1406373

وبگردی