آفتاب
سازمان سینمایی در دولت یازدهم؛

نوسازی 70 سالن/بازگشایی خانه سینما/افزایش دو برابری مخاطبان و نجات سینمای ایران از ورشکستگی

نوسازی 70 سالن/بازگشایی خانه سینما/افزایش دو برابری مخاطبان و نجات سینمای ایران از ورشکستگی

تهران-ایرنا- عملیات مطالعاتی و حمایت از نوسازی 15 سالن سینما؛ بازسازی و نوسازی بیش از 70 سالن در سراسر کشور و تجهیز 15 سالن سینمایی جدید به همراه بازگشایی خانه سینما و افزایش دو برابری مخاطبان شاخص ترین عملکرد سازمان سینمایی در دولت یازدهم است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به انتشار گزارش عملکرد زیرمجموعه های این وزارتخانه بر اساس آمار و اسناد در سه سال گذشته در دولت یازدهم کرده که از آن جمله سازمان سینمایی است.
بر اساس این گزارش، بررسی 22 فیلمنامه سینمایی متناسب با موضوع اقتصاد مقاومتی و الگوی مصرف که 10 اثر در مرحله پیش تولید قرار گرفته و 12 عنوان نیز در مراحل مختلف تولید قرار گرفته اند.
پیش بینی جایزه ویژه اقتصاد مقاومتی به آثار برگزیده در جشنواره های منطقه ای سینمای جوان و جشنواره ملی فیلم کوتاه که در نیمه دوم سال برگزار می شود، بازگشایی خانه سینما تا مرحله برگزاری مجمع عمومی و انتخاب هیأت مدیره و مدیرعامل جدید، افزایش دو برابری (100درصد) مخاطبان سینمای ایران و نجات سینمای کشور از ورشکستگی، اجرای طرح جهادی استقرار و نصب سامانه دیجیتال نمایش در همه سینماهای کشور، کاهش فشار مالیاتی بر حوزه سینما از طریق اصلاح آیین نامه اجرایی تبصره (3) ماده (139) ق.م.م کاهش ضریب مالیاتی فعالیت های سینمایی و اصلاح دستورالعمل ماده 12 آیین نامه اجرایی تبصره (3) ماده (139) ق.م.م و تشکیل کارگروه مشترک حل مسایل مالیاتی سینما از دیگر فعالیتها و عملکرد این سازمان به شمار می آید.
سهیم کردن اهالی سینما و صنوف سینمایی در نظام تصمیم گیری سینما نظیر شورای پروانه ساخت، شورای صنفی نمایش، هیأت اجرایی طرح کمک هزینه بیکاری، شورای فرهنگی مؤسسات تابعه و غیره از دیگر اقدامات و فعالیت های سازمان سینمایی در دولت یازدهم است.
دوم تا هشتم شهریور ماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
فراهنگ**1355**1027
کد N1406182

وبگردی