آفتاب
رحمت امینی در گفتگو با مهر:

شیوه‌نامه تئاتر کمدی تصویب شد/ لغو مجوز ۴ اجرا طی یک هفته

شیوه‌نامه تئاتر کمدی تصویب شد/ لغو مجوز ۴ اجرا طی یک هفته

رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی با اشاره به تصویب شیوه‌نامه تئاتر کمدی در شورای مرکز، اعلام کرد که مجوز ۴ اجرای کمدی در تهران لغو شده است.

رحمت امینی درباره سرانجام شیوه‌نامه تئاتر کمدی (آزاد) که پیش از این تدوین آن در شورای ارزشیابی و نظارت انجام شده بود به خبرنگار مهر گفت: شیوه‌نامه تئاتر کمدی (آزاد) در شورای مرکزی ارزشیابی و نظارت تصویب شد و به زودی برای اجرایی شدن، ابلاغ می‌شود. در این شیوه‌نامه موارد مختلفی نظیر کمیته‌های مختلف ارزیابی، بررسی متون، بررسی اجراها و کمیته انضباطی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های محرم و صفر و شرایط اجرای تئاترهای کمدی، اظهار کرد: در این مدت در حوزه بالا بردن کیفیت کارها و بازنگری در سالن‌های اجرایی که برخی به لحاظ رفاه حال مخاطبان و همچنین امور فنی شرایط استانداردی ندارند، اقدام خواهیم کرد. طی سال‌های اخیر شاهد بودیم که کمیت تعداد کارگردان‌های تئاتر کمدی (آزاد) بالا رفته و کیفیت کارها پایین آمده است.

امینی افزود: احراز هویت کارگردان‌ها و به نوعی ثبت شدن هنرمندان در یک انجمن صنفی نظیر انجمن صنفی تئاتر کمدی یا خانه تئاتر یکی از برنامه‌ها و اقدامات مدنظر است.

رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی درباره ارزیابی و نظارت‌های انجام شده بر اجرای تئاترهای کمدی (آزاد) تأکید کرد: طی هفته اخیر مجوز اجرای یک نمایش تمدید نشد و ۴ نمایش نیز لغو مجوز شدند. این لغو مجوزها در پی شکایت برخی مخاطبان و انجام بازبینی نامحسوس انجام شد.

وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم از آنجایی که تئاتر کمدی (آزاد) در تهران بیشترین و متنوع‌ترین تماشاگر تئاتری را دارد به شیوه بهتری عرضه شود.

کد N1405763

وبگردی