آفتاب

بهره‌مندی 66 روستای آذربایجان غربی از آب شرب

بهره‌مندی 66 روستای آذربایجان غربی از آب شرب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: به مناسبت هفته دولت ۲۷ هزار نفر در روستاهای آذربایجان غربی از نعمت آب شرب بهره‌مند ...

دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: به مناسبت هفته دولت ۲۷ هزار نفر در روستاهای آذربایجان غربی از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند. کاظم محمدی‌اقدم گفت: در این هفته 66 روستا با اعتبار 19 میلیارد و 300 میلیون تومان از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها در شهرستان‌های ارومیه، پلدشت، تکاب، چایپاره، خوی، سلماس، شاهین دژ، شوط و ماکو انجام می‏شود. محمدی‌اقدم در ادامه از وجود 102 روستای غیرقابل برخوردار از آب شرب در استان خبر داد و تصریح کرد: تنها 5/ 1 درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی از آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند.محمدی‌اقدم افزود: در سال‌های گذشته شرکت آب و فاضلاب روستایی استان 24 روستا را با اعتبار 95 میلیارد ریال از آب آشامیدنی سالم برخوردار کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز به‌کار دولت یازدهم به 244روستا آبرسانی شده است، اظهار کرد: این تعداد روستا دارای 123هزار نفر جمعیت بود که با اعتبار 73 میلیارد تومان آبرسانی شده‌اند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه رویکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار است، تصریح کرد: اکنون 278مجتمع آب‌رسانی در 1120 روستای استان در حال بهره‌برداری است.محمدی‌اقدم افزود: علاوه‌بر آن، 55 مجتمع آبرسانی در 608روستای آذربایجان غربی در حال اجرا است.

کد N1405568

وبگردی