آفتاب

بهره برداری از 48 پروژه آب و فاضلاب شهری و سه طرح صنعتی در گیلان

بهره برداری از 48 پروژه آب و فاضلاب شهری و سه طرح صنعتی در گیلان

رشت - ایرنا - در نخستین روز از هفته دولت، از 48 پروژه آب و فاضلاب شهری و سه طرح صنعتی در استان گیلان بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با نخستین روز از هفته دولت، 48 طرح آب و فاضلاب شهری با محوریت بهره برداری از تاسیسات فاضلاب منطقه غرب رشت با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از این پروژه ها افزود: برای اجرای این طرح ها 320 میلیارد ریال هزینه شده است.
کاظم لطفی تاسیسات فاضلاب psw ( ناحیه اصلی غربی رشت) و قسمتی از خط انتقال آن در روستای سیاه اسطلخ با اعتبار 220 میلیارد ریال را از مهمترین این طرح ها عنوان و بیان کرد: تأسیسات فاضلاب منطقه غربی رشت، اصلاح و توسعه شبکه شهری و خطوط انتقال، ساختمان های بهره برداری، چاه و منابع تولید آب، سامانه های هوشمندسازی و پکیج تصفیه فاضلاب در شهرهای مختلف استان از دیگر طرح های به بهره برداری رسیده است.
به گفته لطفی، این طرح ها علاوه بر اشتغال موقت 173 نفر، زمینه اشتغال دائم پنج نفر را نیز فراهم کرده است.
** بهره برداری از سه طرح صنعتی در رشت با حضور استاندار گیلان
سه طرح صنعتی روز سه شنبه بطور همزمان با سرمایه گذاری 220 میلیارد ریال با حضور استاندار گیلان در شهر صنعتی رشت به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح توسعه شرکت صنعتی بالک با هدف تولید انواع روغن های خوراکی با سرمایه گذاری 185 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالیانه 60 هزار تن با ایجاد اشتغال برای 26 نفر در روز نخست هفته دولت آغاز به کار کرد.
همچنین شرکت آواگستر آسیا با هدف تولید لوله های دو جداره و ظرفیت سالیانه چهار هزار و 200 تن با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریال و اشتغال هشت نفر و شرکت صنعتی آروین خزر نیز با ظرفیت تولید سالیانه 550 تن ظروف پلاستیکی با ایجاد اشتغال برای 9 نفر و سرمایه گذاری پنج میلیارد ریال از دیگر این طرح هایی بود که وارد چرخه تولید شد.
به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، تعداد 24 طرح صنعتی، معدنی و تجاری برای افتتاح رسمی در مناطق مختلف استان آماده شده است. این طرح ها به طور عمده در زمینه تولید محصولات سلولزی، فلزی، غذایی، پلاستیکی و معدنی است که در شهرستان های مختلف استان برای افتتاح توسط مسئولان ذیربط در نظر گرفته شده است.
برای احداث کارخانه های مذکور بالغ بر شش هزار و 960 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و با راه اندازی آنها برای 753 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می شود.
از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون، افزون بر 15 هزار میلیارد ریال در بخش صنعت گیلان سرمایه گذاری شده است. در دوران یادشده، تعداد 540 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در استان راه اندازی شده است.
** 11 طرح هادی در روستاهای آستانه اشرفیه به بهره برداری رسید
همچنین در اولین روز از هفته دولت، 11 طرح هادی در روستاهای شهرستان آستانه اشرفیه افتتاح و به بهره برداری رسید.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان آستانه اشرفیه در حاشیه این آئین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز همزمان با اولین روز از هفته دولت، طرح های هادی روستاهای پرکاپشت یاورزاده ، پرکاپشت مهدیخانی ، کشل آزادسرا ، کینچاه، سوخته کوه، محسن آباد، لوخ ، گوهردان ، دهکاء ، دهشال و نقره ده به بهره برداری رسیده است.
علیرضا فلاح علیپور با بیان اینکه اجرای این طرح ها حدود 85 میلیارد ریال هزینه داشته، تصریح کرد: با این میزان هزینه عملیات جدول گذاری در سه روستا و همچنین آسفالت، طرح های هادی هشت روستای این شهرستان به پایان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه آستانه اشرفیه دارای 105 روستاست، افزود: هم اکنون تمامی روستای شهرستان دارای طرح هادی بوده و در 38 روستا این طرح به اجرا درآمده است.
شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان واقع است.
** بهره برداری از چند طرح عمرانی در رضوانشهر
فرماندار رضوانشهر گفت: دولت با فراهم کردن زیرساخت ها برای جذب سرمایه گذاری از مشارکت بخش خصوصی با هدف رونق تولید، ایجاد اشتغال و توسعه مناطق محروم حمایت خواهد کرد.
عسگر حسنی پور با اشاره به بهره برداری از چندین طرح عمرانی در مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر افزود: افتتاح و بهره برداری طرح ها در این مناطق، نشان دهنده آن است که دولت حتی در دورترین نقاط نیز به فکر رفاه و ایجاد زیرساخت های لازم برای مردم است.
حسنی پور عنوان کرد: اصلاح ساختار یک واحد کارخانه شالیکوبی مدرن و اجرای سیستم بسته بندی برنج برای جلوگیری از ضایعات محصول، با هدف اشتغال 12 نفر و با اعتبار 120 میلیارد ریال از آن جمله است.
فرماندار رضوانشهر افزود: افتتاح 20 واحد مددجویی کمیته امداد امام خمینی(ره) به مساحت 920 مترمربع برای افراد نیازمند در این شهرستان از دیگر اقداماتی است که با اعتباری بالغ بر 41 میلیارد و 950 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و سایر منابع تأمین شده است.
وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه اصلاح ساختار برق در بخش پره سر گفت: برای احداث خط فشار متوسط هوایی و فشار ضعیف زمینی و هوایی با هدف نصب پنج دستگاه ترانسفورموتور نیز مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده است.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
در هفته دولت امسال، یک هزار و 187 پروژه عمرانی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی در گیلان با اعتباری بالغ بر 14هزار و 230 میلیارد ریال افتتاح می شود.
اعتبار پروژه های هفته دولت امسال در استان نسبت به سال گذشته، سه هزار و 80 میلیارد ریال معادل 28 درصد افزایش داشته است.
دوم تا هشتم شهریور، به عنوان هفته دولت نام گذاری شده است. هفته دولت امسال با شعار اقدام و عمل، ملت - دولت؛ امیدوار و استوار برگزار می شود.
7294/2007/7293/7287/1772
کد N1405059

وبگردی