آفتاب

توافق بازگشت مهاجران در کشورهای شمال آفریقا نیز اجرا شود

توافق بازگشت مهاجران در کشورهای شمال آفریقا نیز اجرا شود

صدر اعظم آلمان خواستار اجرای معاهدات مربوط به بازگشت مهاجران در کشورهای شمال آفریقا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان امروز – سه‌شنبه – از کشورهای اروپایی و شمال آفریقا خواست تا معاهداتی طبق الگوهای مناقشه‌برانگیز با ترکیه برای متوقف کردن جریان مهاجران به اروپا امضا کنند.

بر اساس معاهده ترکیه و اتحادیه اروپا،‌ آنکارا توافق کرده است تا در ازای اجازه ورود هر مهاجر از اردوگاه‌های مهاجران به اتحادیه اروپا در برنامه‌های توزیع این مهاجران، یک سوری که وارد یونان شده است را به این کشور بازگرداند.

این معاهده همچنین،‌ میلیاردها یورو در اروپا برای کمک به ترکیه، اجازه مسافرت آزاد در اروپا و تسریع گفت‌و‌گو‌ها برای عضویت در این اتحادیه را در نظر گرفته است.

مرکل به یک روزنامه محلی گفت: «ما باید در رابطه با معاهده‌های مشابهی در کشور‌های دیگری چون کشورهای شمال آفریقا با یکدیگر توافق کنیم تا کنترل بهتری در رابطه با جریان مهاجران از دریای مدیترانه داشته باشیم.»

وی با اشاره به خطر‌های فراوانی که مهاجران ممکن است در عبور از دریای مدیترانه با کشتی‌ با آن رو‌به‌رو شوند یا مبالغ هنگفتی که باید به قاچاقچیان برای عبور از مسیر دریا بپردازند، گفت:« چنین توافق‌هایی همچنین در راستای منافع خود مهاجران است.»

مرکل با دفاع از معاهده با ترکیه گفت: «‌این برای آن‌ها امن‌تر است و دلایل خوبی برای ماندن در ترکیه،‌ نزدیک محل زندگی‌شان؛ جایی که موانع زبانی و فرهنگی کمتر است،‌ وجود دارد.»

وی همچنین افزود: «ما باید در راستای پایدار بودن این موضوع کار کنیم.»

بر اساس این گزارش، نگرانی‌ها در اتحادیه اروپا به واسطه این‌که معاهده با ترکیه ممکن است جریان ورود مهاجران را متوقف کند، در حال افزایش است. چنین موضوعی ممکن است شکاف‌ها در رابطه با سرکوب توسط آنکارا را افزایش دهد.

ترکیه به شدت انتقاد‌های اتحادیه اروپا در رابطه با این‌که سرکوب‌های بعد از کودتا نقض حقوق انسانی است را رد کرده است. این معاهده‌ها شامل سفر بدون نیاز به روادید برای شهروندان ترکیه و تسریع گفت‌و‌گو‌ها برای عضویت در اتحادیه اروپا است.  

 

 

کد N1404974

وبگردی