آفتاب

معاون فرهنگی وزیر علوم : صرف داشتن دغدغه در حوزه فرهنگی کافی نیست

معاون فرهنگی وزیر علوم : صرف داشتن دغدغه در حوزه فرهنگی کافی نیست

ساری - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت : در حوزه فرهنگ صرف داشتن دغدغه کافی نیست بلکه داشتن تخصص در این حوزه نیاز ضروری محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید ضیاء هاشمی روز سه شنبه در مراسم پایانی نخستین نشست معاونان فرهنگی موسسات و دانشگاههای غیردولتی کشور در بابلسر افزود : متاسفانه امروز عده ای ناخواسته با شعارهای مقدس به فرهنگ ضربه می زنند .
وی ادامه داد : امروز ، عصر فرهنگ است و باید به گونه ای رفتار کنیم که هویت ملی و دینی دانشجویان تقویت شود و اگر بتوانیم این ماموریت را به خوبی انجام دهیم از فرار مغزها جلوگیری می شود.
هاشمی اظهار داشت : اگر دانشگاههای ما در تراز بین المللی در رتبه های نخست قرار داشته باشند ولی نتوانند مشکلات جامعه را حل کنند ، چنین رتبه ای بی فایده خواهد بود.
وی افزود : اگر استادان دانشگاههای ما با وجود چاپ مقالات مهم در مجلات بین المللی ، نتوانند گره ای از مشکلات جامعه را باز کنند ، فایده ای برای کشور نخواهد داشت.
معاون وزیر علوم گفت : متاسفانه نتوانسته ایم فرهنگ را در جامعه به درستی تعریف کنیم و صرف حرف های زیبا زدن و عمل نکردن به آن کافی نیست ، لذا باید با شفقت و مهربانی با دانشجویان برخورد و دانشجویانی متعهد و با ایمان و خادم کشور و ملت را تربیت کنیم.
وی افزود : نباید به گونه ای رفتار شود که جمعیت غیر خودی را اضافه کنیم و باید به این باور دست یابیم که کسی که احکام را قبول دارد و در چارچوب قوانین حرکت می کند ، او را ضد انقلاب تلقی نکنیم.
او ادامه داد : دولت سالانه هفت هزار و 500 میلیارد تومان بودجه رسمی صرف مسائل فرهنگی می کند بنا بر این منتقدینی که امروز زبان انتقاد دارند باید خودشان هم پاسخگوی کارهای فرهنگی خود باشند.
هاشمی اظهار داشت : در دو سال و نیم اخیر پیشرفت های خوبی در وزارت علوم داشته ایم که از جمله آن به طور مثال رساندن تعداد انجمن های علمی به 9 هزار مورد و رساندن تعداد نشریات علمی از 2 هزار و 800 به چهار هزار و 300 عنوان بوده است.
نخستین نشست معاونان فرهنگی موسسات و دانشگاههای غیردولتی کشور 31 مرداد ماه در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر آغاز شد و امروز به کار خود پایان داد. 7328/1654
کد N1404888

وبگردی