آفتاب

طیب نیا: جلوگیری از ورود کالای قاچاق تولید داخلی را تقویت می کند

طیب نیا: جلوگیری از ورود کالای قاچاق تولید داخلی را تقویت می کند

شهرکرد - ایرنا - وزیر اقتصادی و دارایی با بیان این که تولید داخلی راهکار اصلی مقابله با قاچاق کالاست، گفت: برای تقویت تولید داخلی باید از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، علی طیب نیا روز سه شنبه در بازدید از طرح های صنعتی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای حمایت از تولید داخل باید تعرفه کالاهای وارداتی را افزایش داد تا تمایل و افزایش بهره وری و کارایی افزایش یابد.
وی با بیان این که کشفیات کالای قاچاق در کشور درحال افزایش است، گفت: ورود کالای قاچاق در سال گذشته به کشور 15 میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه سال 93 کاهش داشت.
به گزارش ایرنا، وزیر اقتصادی و دارایی از عملیات اجرایی طرح راه آهن اصفهان - شهرکرد - خوزستان، طرح فولاد یک میلیون تنی سفید دشت، اکسید روی در شهرکرد، تولید چادر مشکی در شهرکرد و تولید لبنیات در شهرکرد دیدن کرد.
طرح راه آهن اصفهان - شهرکرد - خوزستان در چهار قطعه اجرا می شود که قطعه های 2 و سه آن در محدوده استان چهارمحال و بختیاری است و در عملیات اجرایی قطعه دوم از کیلومتر 42 تا 63 این خط آهن، یک ایستگاه و 2 تقاطع غیرهمسطح و یک پل اجرا می شود.
در قطعه سوم نیز از کیلومتر 63 تا 90 دارای یک ایستگاه و یک تقاطع غیرهمسطح است و 7 کیلومتر باقی مانده شامل راه های دسترسی به ایستگاه ها است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در جریان دیدار وزیر اقتصادی و دارایی از این طرح ها گفت: طرح فولاد یک میلیون تنی سفید دشت، یکی از طرح های هشت گانه فولاد کشور است که هم اینک 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان شهریورماه بهره برداری می شود.
سید نعیم امامی گفت: مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولادسازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید (شمش فولادی) است.
به گفته وی، در طرح توسعه فولاد در سفر رییس جمهوری در سال 93 به چهارمحال و بختیاری، ایجاد بخش تولید ورق (نورد سرد و گرم) نیز برای این طرح در نظر گرفته شد.
امامی افزود: این طرح برای 140 نفر به صورت مستقیم و برای 800 نفر غیرمستقیم شغل ایجاد می کند.
به گفته وی، طرح اکسید روی در شهرکرد نیز از طرح هایی است که در برنامه اقتصاد مقاومتی با دریافت 20 میلیارد ریال تسهیلات مجدد احیا و به چرخه تولید بازگشت.
امامی افزود: هم اینک در فاز اول برای 17 نفر شغل ایجاد شده است که با راه اندازی فازهای بعدی تا سه برابر برای افراد فرصت شغلی فراهم می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ظرفیت این واحد تولیدی را 2 هزار تن تولید اکسید روی در سال عنوان کرد و گفت: هم اینک با 50 درصد ظرفیت مشغول فعالیت است.
امامی افزود: کارخانه تولید چادر مشکی در شهرکرد نیز با یکهزار و 100 میلیارد ریال و 20 میلیون یورو سرمایه گذاری و اشتغال 20 نفر و ظرفیت تولید 10 میلیون متر چادر در سال آماده بهره برداری است.
هم اینک یکهزار و 288 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
همزمان با نخستین روز از هفته دولت علی طیب نیا وزیر اقتصادی و دارایی در سفر به استان چهارمحال و بختیاری علاوه بر افتتاح و بهره برداری از 40 طرح عمرانی شهرستان شهرکرد از طرح های بزرگ صنعتی و عمرانی استان دیدن کرد.
7361/6021
کد N1404711

وبگردی