آفتاب

استقرار پلیس در منطقه 17 شهریور برای ایجاد امنیت اجتماعی

استقرار پلیس در منطقه 17 شهریور برای ایجاد امنیت اجتماعی

ایلنا: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به احساس ناامنی اجتماعی در منطقه 17 شهریور گفت: برای ایجاد امنیت مقرر شد پلیس در محل استقرار یافته و کانکس برایشان در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ مهدی چمران در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیاده‌راه 17 شهریور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار بود؛ 17 شهریور تبدیل به منطقه‌ای فرهنگی شود اما مشکلاتی برای مردم ایجاد شد که طبیعی بود.

وی ادامه داد: شهرداری تهران سعی کرد این منطقه را ساماندهی کند و در آنجا فضایی آیینی فرهنگی ایجاد کند که برنامه‌های بزرگی هم در این منطقه و میدان امام حسین به اجرا درآمد.

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر که بر اساس آن کمیسیون حقوقی و نظارت شورا ماموریت یافت کار عمیق‌تری را برای رفع مشکلات این منطقه انجام دهد، اظهار کرد: این کمیسیون مطالعات خوبی انجام داد و با دستگاه بی‌طرف در خصوص نظرسنجی درباره مشکلات منطقه همکاری داشت که نتایج در اختیار شورا قرار گرفت.

چمران با تاکید بر اینکه نباید مطالعات را فدای سرعت عمل کرد، ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده مشخص شد با دو گروه نارضایتی مواجه هستیم یکی نارضایتی ساکنان است، زیرا دسترسی مستقیم آنها قطع شده بود که در این خصوص اقداماتی برای اصلاح معابر انجام شد و دیگری هم احساس عدم امنیت و به ویژه عدم امنیت اخلاقی برای ساکنان منطقه.

رئیس شورای شهر تهران افزود: گروه دیگر ناراضیان مغازه‌داران بوده‌اند که به دلیل کاهش تردد و عدم رفت و آمد وسائط نقلیه با مشکل مواجه شده بودند که در این میان اتومبیل‌فروش‌ها نارضایتی بیشتری داشتند.

وی خاطرنشان کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار شد، برای ایجاد امنیت در منطقه پلیس در محل مستقر شده و جمع‌آوری معتادان و ... در دستور کار قرار گیرد. همچنین قرار شد برای کسب‌ه و به ویژه اتومبیل‌فروشان محلی در خیابان خاوران در نظر گرفته شود، در حالی که مغازه آنها در منطقه 17 شهریور در اختیار آنها بماند، اما از این مغازه‌ها برای امور دیگری استفاده شود.

وی اظهار کرد: همچنین برای کاهش ترافیک اطراف میدان شهداء قرار شد از خیابان صفا به پایین تردد خودروها به صورت یک طرفه انجام شود و در قسمت شمالی خیابان تنها اتوبوس تردد کند.

کد N1404478

وبگردی