آفتاب

نقش کمیته امداد در موضوع متکدیان و کارتن خواب ها چیست ؟ / تهران جزء محروم ترین شهر ها است

نقش کمیته امداد در موضوع متکدیان و کارتن خواب ها چیست ؟ / تهران جزء محروم ترین شهر ها است

محمد مهدی تندگویان عضو شورای شهر گفت: در کشور خیریه های بسیاری وجود دارد که در فرایند کسب مجوز آنها کمیته امداد هیچ دخالت و نظارتی ندارد. عدم نظارت کمیته امداد به عنوان متولی رسیدگی به امور مستضعفین و فقرا باعث حرکت موسسات خیریه سما پولشویی شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محمد تندگویان در رابطه با متصدی رسدیگی به وصعیت منکدیان گفت: اين موضوع سالهاست دست به دست می شود و متولی پیدا نمی کند! يكبار براي هميشه متولي اصلي رسيدگي به امور متكديان ، كارتن خواب ها ، مستمندان در كشور و در شهر تهران تعين تكليف شود .

او همچنین درباره قش و وظيفه كميته امداد در این مساله گفت: در كميته امداد املاک بسياري به صورت مصادره یا وقف شده وجود دارد كه توانايي بهره برداري از اين املاك ندارد. به جهت مدیریت شهری برای ما ساماندهی این املاک ضروریست‌.

او ادامه داد: پیشنهاد ميكنم کارگروهي مشترك ميان شورا و كميته امداد جهت تعیین تکلیف املاك بلااستفاده كميته تشكيل گردد.

تندگویان در باره وضعیت پایتخت گفت: بر خلاف اظهارات مهندس فتاح ، تهران جزء محروم ترین شهرها است.در ميان سركشي به استان ها برنامه شبگردي در شب‌های تهران را در دستور كار قرار دهيد.

او افزود: امروز عمده ترين آسيب هاي اجتماعي تهران از سمت مهاجرين ساير شهرستانها به تهران است. بسياري از اين عزيزان از شهرستان به تهران امده اند و گرفتار آسيب هايي نظير اعتياد ، تكدي گري و كارتن خوابي شده اند. اگر امروز در تهران خانواده ای به همراه اسباب و وسايل زندگي در كنار خيابان مشاهده شد ، شهروندان با كدام سامانه بايد تماس بگيرند ؟ سامانه فوريت هاي كميته امداد كجاست ؟ اگر وجود ندارد نشان از عدم توجه به مقوله ارتباط مستقيم مردمي دارد ، اگر هم چنين سامانه اي وجود دارد به دليل ضعف و عدم اطلاع رساني شهروندان از آن اگاهي ندارند.

تندگویان در پایان گفت: اینکه هر نهادی بار مالی و وظايف خود را به شهرداری تهران می سپارد و کمک مالی و امکاناتی بخواهد اشتباه است. این حجم جمعیت و این حد بالای بزهکاری ، آسیب و ... را در کجا می شود دید؟!

42237

کد N1404405

وبگردی