آفتاب

موافقت مجلس با اولویت بررسی طرح اصلاح استخدام حق التدریسی های آموزش و پرورش

موافقت مجلس با اولویت بررسی طرح اصلاح استخدام حق التدریسی های آموزش و پرورش

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که طرح اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون استخدام حق التدریسی های آموزش و پرورش با اولویت در مجلس بررسی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، قاسم احمدی لاشکی در توضیح طرح اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون استخدام حق التدریسی های آموزش و پرورش گفت: از حدود 28 هزار نیروی حق التدریسی 15 هزار و 700 نفر واجد شرایط استخدام در آموزش و پرورش تشخیص داده شده اند.
وی با انتقاد از اینکه برخی، معلمان حق التدریسی را کم سواد می دانند، افزود: در گذشته آموزشیاران با دریافتی 50 هزار تومان مشغول به کار می شدند به امید روزی که در آموزش و پرورش استخدام شوند که قالب آنها مدرک فوق لیسانس و دکترا دارند و بی سواد و یا کم سواد نیستند.
نماینده مردم چالوس در مجلس با اشاره به شروط مندرج در طرح مذکور برای استخدام معلمان حق التدریسی اظهارداشت: شروطی چون مدرک تحصیلی فوق دیپلم، سنوات و نیاز آموزش و پرورش، از شروطی است که بر اساس آنها حق التدریسی ها جذب آموزش و پرورش خواهند شد.
احمدی لاشکی ادامه داد: در سال تحصیلی 96-95 دو میلیون دانش آموز بیشتر از سال تحصیلی95-94 است که در سال گذشته بیش از 7.5 میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل کردند.
مسعود پزشکیان که ریاست ساعاتی از جلسه علنی مجلس را برعهده داشت از نمایندگان خواست که نظر خود را اعلام کنند.
به گزارش ایرنا، در نهایت از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه 145 رای موافقت، 9 رای مخالف و 5 رای ممتنع به این درخواست داده شد.
سیام**9103**1429
کد N1404404

وبگردی