آفتاب

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س):مردم قدردان خدمات دولت هستند

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س):مردم قدردان خدمات دولت هستند

قم - ایرنا - تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: مردم ایران قدردان دولت و مسئولان نظام هستند و ما نیز از خداوند توفیق بیشتر خدمتگذاری برای آنان را آرزو داریم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی روز سه شنبه در آیین خطبه خوانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مناسبت شروع هفته دولت، افزود: ما هم از مسئولان و دولت محترم و دولت هایی که عنایت خاصی به قم داشته اند و حریم این شهر مقدس را رعایت کرده اند تشکر داریم و از مسئولان فعلی و استاندار محترم که از چهره های خدوم، باصفا و بی حاشیه که قصد خدمت دارند تشکر می کنیم و هفته دولت را به آنها تبریک می گوییم و ان شاءالله در این دورانی که از دولت باقی مانده است بتوانند کارهای خوبی را که مدنظر دارند، انجام دهند.
وی گفت: ما در قم هم مسائل و مشکلاتی داریم که با مسئولان محترم می نشینیم و صحبت می کنیم و حرمتشان را حفظ می کنیم،ان شاءالله هم مردم و هم مسئولان تلاش کنند مانند شهیدان رجایی و باهنر خدمت کنند.
سعیدی درادامه با اشاره به اینکه شهرهای مذهبی حرمت و احکام خاصی دارند، اظهار داشت: خداوند برخی از زمان ها را مانند شب قدر اشرف و اعظم بر برخی دیگر از زمان ها قرار داده است، مکان ها هم همین جور هستند، ،همه زمین ها زمین خداست ولکن برخی از این زمین ها مانند مکه حرمت، احترام و احکام خاصی دارند.
وی با بیان این که زمین ها با هم متفاوت هستند و شهرها با هم فرق دارند، گفت: این جور نیست که احکام نسبت به همه یکسان باشد، یکی از شهرها و مکان هایی که مورد قداست واقع شده شهر مقدس قم است سرزمینی که در روایت های ما برای شرافت و کرامت آن سخن بسیار است.
سعیدی افزود: از زمانی که بانوی کرامت در این شهر مستقر شدند بر ارزش این شهر افزوده شد و طبیعتا وقتی شهری و زمینی قداست خاصی پیدا کرد احکام خاصی هم دارد و خدمت رسانی به آن شهر هم باید متفاوت باشد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: امیدواریم که مسئولان محترم و عزیزانی که توفیق خدمت در این شهر مقدس پیدا کرده اند، در فرصتی که برایشان خداوند مقرر کرده است بتوانند بهترین خدمت ها را عرضه کنند.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان اینکه هفته دولت از مناسبت های ارزشمند، اظهار کرد: این مناسبت به خاطر دو شخصیت ارزشمند مومن، فداکار و زجر کشیده در راه خدا که عمر خود را در اعتلای کلام الله گذراندند و در اوج خدمت به مردم و نظام در مظلومیت به شهادت رسیدند ، می باشد.
وی افزود: شهادت برای این دو شهید بزرگوار مایه افتخار شد اما برای کسانی که دست به این جنایت زدند به لحاظ باورهای غلط و مدیریت غلط که بر آنها حاکم بود برای کشور مایه زحمت و ضرر شدند و امروز هم مشاهده می کنید که این سازمان و تشکیلات با پشتوانه جنایت ها، خیانت ها و جاسوسی ها که دشمن بدون کمک آنها نمی توانست به این کار خطرناک بپردازد در چه وضعیتی هستند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که برای منافقان گمراهی و فساد در دنیا و عذاب خدا را در آخرت پدید آورد، افزود: یک طرف این حادثه شهادت و افتخار و یک طرف آن فساد و فضاحت بود.
وی گفت: در نظام ما این روز را منشا یک هفته کاری و تبلیغی قرار دادند تا مسئولان و خدمتگزاران به نظام و دولت ها در این روز با مردم سخن بگویند و از زحمات و خدمات خود برای مردم سخن بگویند که برای اعتلای کشورشان چه کرده اند و سرلوحه کارشان نیز خدمت این دوشهید بزرگوار شهیدان رجایی و باهنر قرار گرفته است.
وی افزود: اگر نقصی باشد، مردم دولت خود را یاری می دهند، یک تعامل و یک کمک دوجانبه بین مردم و دولت وجود دارد و اگر تذکری هم است باید منصفانه و عاقلانه ارائه شود.
در پایان سخنان تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) آیین خطبه خوانی با حضور سید مهدی صادقی استاندار و مدیران استان قم برگزار و سپس ضریح مطهر بانوی کریمه اهل بیت(س) توسط تولیت، استاندار و مسئولان استان گلباران شد.
8 شهریور ماه، سالروز شهادت محمد علی رجایی و حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باهنر رئیس جمهوری و نخست وزیر وقت ایران در سال 1360 به عنوان روز مبارزه با تروریسم و دوم تا هشتم شهریور ماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
7406/ 6133/
کد N1404266

وبگردی