آفتاب

افزایش درخواست تابعیت انگلیسی ها از کشورهای اروپایی پس از برگزیت

افزایش درخواست تابعیت انگلیسی ها از کشورهای اروپایی پس از برگزیت

تهران- ایرنا- تارنمای نشریه آمریکایی 'نیوزویک' اعلام کرد که دو ماه پس از برگزاری همه پرسی و رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، سفارتخانه های کشورهای اروپایی در لندن شاهد افزایش شدید متقاضیان انگلیسی هستند که قصد دارند با اخذ تابعیت آن کشورها آزادانه در این قاره رفت و آمد کنند.

به گزارش ایرنا، نیوزویک دیروز (دوشنبه 1 شهریور) نوشت انگلیسی های بسیار زیادی متقاضی اخذ تابعیت و سکونت در کشورهای اروپایی به ویژه اتریش، سوئد و لهستان هستند.
در ماه ژوئیه، تعداد تقاضاهای اخذ گذرنامه اتریش، نسبت به مدت مشابه پارسال حدود دو برابر شده است.
در هفته ای که نتیجه همه پرسی اعلام شد، درخواست اخذ تابعیت سوئد هفت برابر شد و تعداد متقاضیان انگلیسی گذرنامه لهستان نیز که سالانه حدود 100 مورد بود، در نیمه اول سال 2016 به 111 مورد رسید.
بخش کنسولی سفارت هلند نیز یک ماه پس از برگزیت، با افزایش 10 برابری تعداد متقاضیان انگلیسی تابعیت این کشور مواجه شد.
در طول تابستان، فنلاند 100 تقاضای اخذ گذرنامه توسط انگلیسی ها علاوه بر تعداد معمول آن دریافت کرد و پرتغال نیز شاهد چنین افزایشی بود. کشورهای کرواسی، یونان و چک نیز خبر دادند که پس از برگزیت، تعداد انگلیسی هایی که مایل به اخذ تابعیت این کشورها بودند افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، انگلیسی ها که هرگز درخواست اخذ گذرنامه مجارستان را نکرده بودند از زمان برگزیت تا کنون 220 درخواست اخذ تابعیت به بخش کنسولی سفارت آن کشور تحویل داده اند.
مقام های اسلوونی، اسلوواکی و لتونی نیز خبر دادند که تعداد انگلیسی های متقاضی گذرنامه این کشورها نیز افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، ماه گذشته تارنمای رادیو تلویزیون ایرلند به نقل از آمار وزارت امور خارجه آن کشور خبر داد: 'یک ماه پس از آنکه انگلیس تصمیم گرفت از اتحادیه اروپا خارج شود، تعداد ساکنان جزیره انگلیس که متقاضی گذرنامه ایرلندی بودند نسبت به مدت مشابه سال گذشته 73 درصد افزایش یافت. تعداد افراد ساکن در ایرلند شمالی (متعلق به انگلیس) که تقاضای دریافت گذرنامه جمهوری ایرلند را کرده اند نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش یافت.'
اروپام**3092**1485
کد N1404245

وبگردی