آفتاب
فرمانده نظامیان آمریکا در عراق و سوریه:

از نیروهای نظامی خود در سوریه دفاع می کنیم

از نیروهای نظامی خود در سوریه دفاع می کنیم

فرمانده جدید نیروهای نظامی آمریکا در عراق و سوریه هشدار داد که در صورت تکرار حمله هوایی و توپخانه ای ارتش سوریه به مناطق استقرار نظامیان آمریکا، از نیروهای خود در شمال سوریه دفاع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سی اِن اِن، فرمانده جدید نیروهای نظامی آمریکا در عراق و سوریه در صریح ترین هشدار علنی خود به مسکو و دمشق اعلام کرد که در صورت تکرار حمله هوایی و توپخانه ای ارتش سوریه به مناطق استقرار نیروهای نظامی آمریکا، از نیروهای عملیات ویژه این کشور در شمال سوریه دفاع خواهد کرد.

ژنرال «استفان تاونسند» طی مصاحبه ای تلفنی با خبرگزاری سی اِن اِن از مقر فرماندهی خود در بغداد گفت که «به روسها در خصوص محل استقرار نیروهای خود اطلاع داده ایم و آنها نیز گفته اند که این اطلاعات را به دولت سوریه انتقال داده اند و فقط می گویم که چنانچه تهدیدی احساس کنیم، از خود دفاع خواهیم کرد».  

ژنرال تاونسند که هفته اخیر به فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در عراق و سوریه منصوب شد، این اظهارات را در واکنش به وقوع یک رویداد «غیرمعمول» در شمال سوریه ادا کرد؛ رویدادی که طی آن جنگنده های ارتش سوریه به منطقه ای در مجاورت محل عملیات «نیروهای عملیات ویژه» آمریکا حمله کردند.

در پی این رویداد، نیروهای نظامی آمریکا به سرعت به تحرک درآمدند و گشت زنی هواپیماهای جت آمریکا در شمال سوریه افزایش یافت.

این ژنرال آمریکایی همچنین گفت که قصد دارد به اِعمال فشار بر گروه تروریستی داعش ادامه دهد و مدعی شد که ائتلاف ادعایی آمریکا می تواند «تا سال آینده داعش را در عراق و سوریه شکست دهد!»

کد N1403696

وبگردی