آفتاب

حمله زمینی و هوایی به غزه

حمله زمینی و هوایی به غزه

ارتش رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات بامداد دیروز از زمین و هوا شهر بیت حانون در شمال نوار غزه را هدف حمله قرار داد که در اثر آن ۴ فلسطینی زخمی شدند.

رژيم صهيونيستي اعلام كرده اين حمله در پاسخ به حمله راكتي به شهر سدروت در سرزمين‌هاي اشغالي بوده است. رژيم صهيونيستي مدعي شد كه در اين حمله، تنها پايگاه‌هاي نظامي حماس را هدف قرا داده اما خبرگزاري رويترز به نقل از شاهدان عيني خبر داد كه ساختمان‌هاي غيرنظامي و يك مخزن آب نيز هدف حمله قرار گرفته است.

منابع فلسطيني اعلام كردند موشك‌هاي جنگنده‌هاي اسرائيلي به يك مزرعه و ساختمان‌هاي آن نيز اصابت كرده است. هنوز هيچ فرد يا گروهي به‌طور رسمي مسئوليت شليك راكت به سرزمين‌هاي اشغالي را به‌عهده نگرفته اما روزنامه هاآرتص چاپ تل‌آويو ديروز در گزارشي خبر داد اين راكت از سوي گروه «اكناف بيت‌المقدس» شليك شده كه از گروه‌هاي مرتبط با داعش است. به‌نوشته اين روزنامه، اكناف بيت‌المقدس پيش از اين نيز، سرزمين‌هاي اشغالي را هدف قرار داده بود كه با حمله هوايي رژيم صهيونيستي همراه شد. هاآرتص در گزارش خود آورده كه اين اقدام با هدف تحريك اسرائيل براي هدف قرار دادن مواضع حماس انجام مي‌شود. گروه حماس، قوي‌ترين گروه مقاومت فلسطيني در نوار غزه است و كنترل اين منطقه را در دست دارد.

كمتر از 2‌ماه پيش نيز نيروي هوايي رژيم صهيونيستي طي حمله‌اي شبانه، نقاطي از غزه را هدف قرار داد كه در جريان آن حمله نيز يك جوان 17ساله فلسطيني به‌شدت زخمي شد.رژيم صهيونيستي 11سال پيش به اشغال زميني نوار غزه پايان داد اما همچنان اين منطقه را از زمين، هوا و دريا محاصره كرده است؛ محاصره‌اي كه باعث شده يك ميليون و 800هزار ساكن اين باريكه كوچك در حاشيه درياي مديترانه، با مرگ دست و پنجه نرم كنند.

اوايل تابستان 2سال پيش، نيروهاي صهيونيستي در پاسخ به شليك چند راكت از نوار غزه، در حمله‌اي همه‌جانبه طي 50روز اين منطقه را ابتدا از زمين، هوا و دريا هدف بمباران قرار دادند و سپس مناطقي از آن را اشغال كردند. طي اين عمليات 2هزار و 200فلسطيني شامل 570كودك شهيد شدند. طبق اعلام منابع بين‌المللي در جريان اين حمله بيش از 11هزار نفر نيز زخمي شدند.

  • حمله به كنسولگري رژيم صهيونيستي در استانبول

در اعتراض به حمله شبانه تانك‌ها، توپخانه و جت‌هاي جنگنده رژيم صهيونيستي به نوار غزه، تعدادي از مردم تركيه در مقابل كنسولگري رژيم صهيونيستي در استانبول تجمع كردند. اين تجمع كه به حمله به ساختمان كنسولگري منتهي شد با برخورد ميان پليس و معترضان همراه بود. خبرگزاري آناتولي تركيه از دستگيري 5نفر در جريان اين تجمع خبر داده است. حضور نيروهاي امنيتي تركيه در اطراف ساختمان كنسولگري همچنان ادامه دارد.

کد N1403393

وبگردی