آفتاب
فولادگر خبر داد؛

اساسنامه فراکسیون ولایت مجلس عصر امروز بررسی می‌شود

اساسنامه فراکسیون ولایت مجلس عصر امروز بررسی می‌شود

عضو فراکسیون ولایت مجلس، با اشاره به جلسه عصر امروز مجمع عمومی فراکسیون ولایت، از دو دستور کار مهم این جلسه خبر داد و گفت: بررسی اساسنامه فراکسیون، یکی از دستور کارهای این جلسه است.

حمید رضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه عصر امروز فراکسیون ولایت مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز در مورد اساسنامه فراکسیون ولایت بحث و بررسی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: علاوه بر این در خصوص انتخاب نمایندگان برای عضویت در اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) نیز تصمیم گیری خواهد شد و نامزدهای فراکسیون ولایت برای معرفی به صحن علنی مجلس در جلسه مجمع عمومی انتخاب خواهند شد.

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: پس از تصویب اساسنامه فراکسیون ولایت، هیات رئیسه این فراکسیون انتخاب خواهند شد.

به گزارش مهر، اتحادیه بین‌المجالس یک سازمان بین‌المللی متشکل از پارلمان‌های ۱۵۴ کشور است. اتحادیه بین‌المجالس (Inter-Parliamentary Union) که به اختصار IPU  نامیده می‌شود در سال ۱۸۸۹ تأسیس شد و هدف از آن کمک به صلح و همکاری میان ملتها با گفتگو میان پارلمان‌های جهان است. مقر این اتحادیه در ژنو سوئیس است و بیش از ۱۱۰ سال قدمت دارد.

در حال حاضر ۱۵۴ مجلس از کشورهای مختلف جهان عضو اتحادیه بین‌المجالس هستند که جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از اعضای فعال آن است.

کد N1403043

وبگردی