آفتاب
معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی؛

ضرورت تمرکز بر فناوری و تجاری سازی/ معامله ۶ قرارداد اختراعات

ضرورت تمرکز بر فناوری و تجاری سازی/ معامله ۶ قرارداد اختراعات

معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره در تلاش بوده که خلاء بین فناوری و تجاری سازی را برطرف سازد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دلیری در فستیوال «نوآوری‌های تجهیزات پزشکی؛ بازار دارایی فکری» که امروز در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: مخترعان ما در بحث تولید علم در جایگاه مناسبی قرار دارند به طوری که ما رتبه اول در منطقه و رتبه پانزدهم در دنیا را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون برنامه‌ریزی برای تبدیل علم به محصول نداشته‌ایم، اضافه کرد: ما جایگاه مناسبی در عرصه تبدیل علم به محصول نداشته‌ایم، باید بتوانیم علم را در جایگاه روزمره مردم قرار دهیم و اختراعات را به محصولات تبدیل کنیم.

دلیری با تاکید بر اینکه این خلاء همواره در زمینه تبدیل علم به محصول در کشور وجود داشته است، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صدد بوده تا بتواند این مشکل را برطرف سازد و فناوری‌ها را به مرحله تجاری‌سازی برساند.

معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه منابع مالی و بازار داخلی و خارجی در تجاری‌سازی فناوری‌ها مؤثر خواهد بود، گفت: در بحث تأمین مالی، اجرایی کردن قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی را داشته‌ایم. البته در کنار اینها بانک‌ها و سایر نهادها را درگیر کرده‌ایم.

دلیری با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۳۸ طرح به بازار دارایی فکری عرضه شده، گفت: ۷۰ طرح در فستیوال لوازم خانگی ارائه شد که تاکنون چهار معامله به نتیجه رسیده است؛ همچنین دو معامله دیگر بین مخترعان و سرمایه‌گذاران در حال نهایی شدن است.

معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: این نشان می‌دهد که طرح‌های مخترعان ایرانی برای ورود به صنعت مناسب هستند و امکان بهره‌برداری دارند.

وی افزود: امیدوار هستیم با فستیوالی که امروز برگزار شد، بتوانیم طرح‌هایی که با سلامت مردم در ارتباط هستند را به محصول تبدیل کنیم. همچنین جلساتی با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌ایم تا بتوانیم محصولات آنها را در تابلوهای اختصاصی بورس قرار دهیم.

کد N1402804

وبگردی