آفتاب

سخنگوی وزارت بهداشت از انتشار غیر حرفه ای اخبار تولید دارو گلایه کرد

سخنگوی وزارت بهداشت از انتشار غیر حرفه ای اخبار تولید دارو گلایه کرد

تهران-ایرنا-سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انتشار خبر تولید دارو و واکسن روال حرفه ای دارد و باید پس از تایید سازمان غذا و دارو باشد، در غیر صورت پشتوانه ای ندارد.

به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: اعلام تولید واکسن و دارو توسط شرکت های تولیدکننده نمی تواند مبنای درستی برای انتشار در رسانه ها باشد.
حریرچی خاطرنشان کرد: دارو و واکسن های تولیدی توسط شرکت های مختلف، باید برای تایید مورد کارآزمایی های چندمرحله ای بالینی توسط سازمان غذا و دارو قرار گیرد.
وی گفت: اعلام این گونه خبرها نیاز به پشتوانه علمی دارد و تنها از طریق مراجع ذی صلاح سندیت دارد.
حریرچی با گلایه از برخی رسانه ها گفت: متاسفانه برخی رسانه ها در مورد انتشار این گونه اخبار کم توجهی می کنند و به انتشار غیر حرفه ای آن می پردازند.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به چند نمونه از این اخبار گفت: در سال های گذشته در مواردی خبر تولید یک دارو برای اولین بار در کشور منتشر شده که چندین سال بوده که در کشور تولید و توزیع می شده یا خبر تولید یک دارو برای درمان یک بیماری صعب العلاج در کشور، سیل بیماران مبتلا را با امید به درمان به بیمارستان ها کشانده است.
حریرچی از اصحاب رسانه خواست تا در انتشار اخبار دارو و واکسن به منابع موثق توجه داشته باشند و در مورد انتشار این اخبار به صورت حرفه ای عمل کنند.
خبر تکمیل می شود.
اجتمام ** 3063 ** 1418
کد N1402597

وبگردی