آفتاب
با حضور جان کری

نشست «امنیت و مقابله با جنگ داخلی» در کنیا

نشست «امنیت و مقابله با جنگ داخلی» در کنیا

تهران - ایرنا - نشست منطقه ای «امنیت و مقابله با جنگ داخلی» با حضور وزای خارجی هشت کشور قاره آفریقا و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در «نایروبی» پایتخت کنیا آغاز شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، نشست منطقه ای «امنیت و مقابله با جنگ داخلی» با حضور وزای خارجی کشورهای کنیا، اوگاندا، سودان جنوبی، سودان، جیبوتی، تانزانیا، سومالی و اتیوپی و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا آغاز شده است.
براساس این گزارش، مقابله با تشدید تنش های سیاسی در سودان جنوبی و مسایل مربوط به انتقال قدرت در سومالی از اهداف این نشست منطقه ای عنوان شده است.
بر اساس گزارش های منتشر شده، جان کری پیش از این نشست، با اوهوروکنیاتا رئیس جمهور کنیا دیدار و گفت وگو می کند.
درهمین خصوص، تارنمای خبری ' یو اس نیوز' در گزارشی با اشاره به سفر روز دوشنبه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به دو کشور آٰفریقایی کنیا و نیجریه نوشت: سفر کری به قاره سیاه با هدف مهار گروههای الشباب و بوکوحرام صورت می گیرد.
به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای خبری ' یو اس نیوز' در باره تهدیدات گروه الشباب در کنیا می افزاید: سفر کری به کنیا، با هدف مقابله با خطرات احتمالی الشباب در این کشور انجام می شود.
این در حالی است که به گفته ناظران منطقه ای، حضور نظامی آمریکا در قاره آفریقا، موجی از بی ثباتی و نا امنی را به دنبال داشته است.
خاورم**9377**1566
کد N1402524

وبگردی