آفتاب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی

صرف ۸۸.۴درصد بودجه طرح تحول سلامت به حفاظت مالی و رفاه مردم

صرف ۸۸.۴درصد بودجه طرح تحول سلامت به حفاظت مالی و رفاه مردم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۸۸.۴ درصد از بودجه طرح تحول سلامت صرف حفاظت مالی و رفاه مردم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری رئیس و معاونان  این دانشگاه به مناسبت روز پرشک با بیان اینکه خطای پزشکی با پزشک خطاکار متفاوت است، گفت: طی چند سال اخیر بی مهری هایی به قشر پزشکی شده و سوژه سازی درباره چیزهایی که وجود ندارد، مردم را به پزشکان بی اعتماد می کند.

وی با بیان اینکه پزشکی مسیر طولانی و پردردسری است و دانشجویان پزشکی بهترین سالهای زندگی خود را در تحصیل می گذرانند، اظهار داشت:در سال ۹۳ و ۹۴،  ۳۳۷ میلیارد تومان از بابت اجرای طرح تحول سلامت به این دانشگاه اختصاص یافت که ۸۸.۵ درصد آن( یعنی معادل ۲۵۰ میلیارد تومان آن )صرف کاهش هزینه های درمانی مردم از جیب و حفاظت مالی آنان و رفاه بیمار شده است.

جعفریان با بیان اینکه  ۱۱ میلیارد تومان نیز صرف ترویج زایمان طبیعی، ارتقای کیفیت ویزیت و استقرار متخصصان مقیم شده است، گفت: طی ۶ ماهه اول ۹۴، کارانه پزشکان و پرسنل دو برابر شده و حدود ۸۰میلیارد تومان بابت افزایش کارانه ها پرداخت شده است.

وی با اشاره به بودجه ۴۸۰۰ میلیارد تومانی طرح تحول سلامت در سال ۹۳، یادآور شد: کمتر از ۲۰ درصد این بودجه صرف پرسنل شده و بیش از ۸۰ درصد آن برای مردم پرداخت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره اشتغال پزشکان در دو بخش خصوصی و دولتی گفت: در برنامه پنجم توسعه پیشنهاد شد که پزشک باید یا در بخش خصوصی یا بخش دولتی فعالیت کند اما مقدمات اجرایی این کار فراهم نشده هرچند که ضابطه آن مشخص است.

جعفریان افزود: در دانشگاه علوم پزشکی تهران، افرادی که به دانشیاری ارتقا یافته اند می توانند در بخش خصوصی هم شاغل شوند.

وی در خصوص کارانه اعضای هیات علمی و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی گفت: از مهر ماه گذشته، سقف کارانه ۷۰ میلیون تومان را اجرا کرده ایم که تعداد محدودی از پزشکان به این سقف می رسند و بیش از ۶۰ درصد اعضای هیات علمی کمتر از ۱۰ میلیون تومان می گیرند.

 در ادامه توکلی، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: به زودی مراسم کلنگ زنی بیمارستان شریعتی ۲ در منطقه ۲۲ تهران زده می شود. سرمایه گذاری روی این پروژه توسط بانک توسعه  اسلامی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه همچنین پروژه مهدی کلینیک که توسط خیرین نیز اغاز شده  در شرف راه اندازی است، اظهار داشت: پروژه بیمارستان یاس نیز که جایگزین میرزا کوچک خان جنگلی نیز در حال ادامه کار است.

توکلی اظهار داشت: پروژه های بیمارستانهای فارابی و رازی که در محوطه در حال ساخت است به ترتیب ۲۵ و ۴۰ درصد پیشرفت داشته اند.

وی افزود: میزان طلب ما از بیمه ۶۸۴ میلیارد تومان است که ۲۵۲ میلیارد آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است.

کد N1401845

وبگردی