آفتاب

کشتی آزاد المپیک ریو/ناداوری لباس های مربیان مغول را درآورد

کشتی آزاد المپیک ریو/ناداوری لباس های مربیان مغول را درآورد

ریو - ایرنا - ناداوری و مافیای داوری در دیدار رده بندی وزن 65 کیلوگرم بین نمایندگان ازبکستان و مغولستان سبب شد تا کادر فنی تیم مغول برابر دیدگان داوران و تماشاگران لباس های خود را از تن در آورند.

به گزارش ایرنا، دیدار رده بندی وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد بازی های المپیک لحظاتی پیش بین مانداخناران گانزوریک از مغولستان و اختیار نوروزاف از ازبکستان برگزار شد که حریف ازبکی با کمک داور و هیات ژوری با نتیجه 8 بر 7 گانزوریک را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.
در پی این ناعدالتی، مربی مغول جلوی چشمان هیات ژوری داوری لخت شد و جمعیت یک صدا فریاد می زدند؛ مغولستان.
البته ناداوری و مافیای داوری در این دوره بازی های المپیک ریو، روح اخلاق و جوانمردی را جریحه دار کرد و به نظر می رسد که این موضوع در روز پایانی به اوج خود رسید و این روز را می توان «روز سیاه اتحادیه جهانی» کشتی نامید.
امروز و در رقابت های وزن 97 کیلوگرم، رضا یزدانی در دور اول مقابل «ابراهیم بلوکباشی» از ترکیه با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور دوم به مصاف «ختاگ گازیموف» قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آذربایجان رفت و با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد.
داور وسط دو امتیاز به خاطر زیرگیری رضا یزدانی به وی داد اما هیأت ژوری امتیاز مسلم یزدانی را مورد قبول ندانست.
در مسابقه «طغرل عسگراف» آذربایجانی و «فرانک چامیزو» کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا که سال گذشته قهرمان این وزن شده بود نیز داوران 2 امتیاز مسلم کشتی گیر ایتالیایی را نداند تا عسگراف راهی دیدار فینال وزن 65 کیلوگرم شود.
ورزشی**1067** 1574
کد N1401777

وبگردی