آفتاب

آمریکا نیروهای روسیه را در سوریه تهدید نظامی کرد

آمریکا نیروهای روسیه را در سوریه تهدید نظامی کرد

مسکو - ایرنا - فرمانده نیروهای آمریکا که با نقض مقررات بین المللی در مورد کشورهای مستقل در سوریه حضور دارند و به گروه های مسلح ضد سوری کمک می کنند به روسیه هشدار داد که اگر مواضع نیروهای آمریکایی در سوریه هدف بمباران قرار گیرد، واکنش متقابل انجام خواهند داد.

به گزارش ایرنا، ژنرال استیون تان سند فرمانده نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق تاکید کرده است: واشنگتن به مسکو و دمشق هشدار داده که در صورت هدف قرار گرفتن نیروهای ویژه آمریکا مستقر در شمال سوریه، به این حمله ها پاسخ داده خواهد شد.
خبرگزاری روسیاسگودنیا امروز (یکشنبه) به نقل از این فرمانده آمریکایی نوشت: در این باره به نظامیان روسی در سوریه هشدار داده شده و موضوع (حمله متقابل) را اعلام کرده ایم.
وی ادامه داد: این مساله از طریق کانال نظامیان روسی به ارتش سوریه نیز منتقل شده و باز هم تاکید می کنیم اگر احساس خطر کنیم اقدام خواهیم کرد.
ژنرال تان سند بدون اشاره به اینکه آمریکا به عنوان کشور اصلی عضو اردوگاه ضد سوری نقشی اساسی در تشکیل گروه های مسلح و ضد تروریستی در بیش از پنج سال گذشته با هدف سرنگونی حکومت بشار اسد داشته است، همچنین گفت: امکان دارد تا پایان سال جاری میلادی داعش در سوریه به گونه کامل سرکوب شود، هر چند که این هدف بلندپروازانه دیده می شود.
اروپام 391 ** 1516
کد N1401467

وبگردی