آفتاب
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

85.5 درصد بودجه طرح تحول سلامت صرف حفاظت مالی و رفاه مردم شد

85.5 درصد بودجه طرح تحول سلامت صرف حفاظت مالی و رفاه مردم شد

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در هر قشری افراد خطاکار وجود دارند اما بی اعتماد کردن مردم به پزشکان به نفع کسی نیست.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، دکتر علی جعفریان روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز پزشک افزود: خطای پزشکی با پزشک خطاکار متفاوت است.
وی تصریح کرد: طی چند سال اخیر بی مهری هایی به قشر پزشکی شده و سوژه سازی درباره چیزهایی که وجود ندارد، مردم را به پزشکان بی اعتماد می کند.
وی خاطرنشان کرد: پزشکی مسیر طولانی و پردردسری است و دانشجویان پزشکی بهترین سالهای زندگی خود را در تحصیل می گذرانند. وی ادامه داد: بی اعتمادی به رابطه پزشک و مردم بیشتر از همه به مردم آسیب می رساند و موجب می شود بطور مثال مردم برای سرماخوردگی ساده باید سه بار نزد پزشک مراجعه کنند . رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد:برخلاف آنچه وانمود می شود مردم اعتماد زیادی به پزشکان دارند. جعفریان با اشاره به یکی از برنامه های گفت و گوی زنده تلویزیونی گفت: متاسفانه در این برنامه گفته شد که 70 درصد پزشکان خطاکار هستند، آنها این آمار را از کجا آورده اند. رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به طرح تحول سلامت اشاره کردو گفت: 337 میلیارد تومان از بابت اجرای طرح تحول سلامت به این دانشگاه آمد که 88.5 درصد آن یعنی معادل 250 میلیارد تومان آن صرف کاهش هزینه های درمانی مردم از جیب و حفاظت مالی آنان و رفاه بیمار شده است.
جعفریان افزود: 11 میلیارد تومان نیز صرف ترویج زایمان طبیعی، ارتقای کیفیت ویزیت و استقرار متخصصان مقیم شده است. وی اظهار داشت: طی 6 ماهه اول 94، کارانه پزشکان و پرسنل دو برابر شده و حدود 80میلیارد تومان بابت افزایش کارانه ها پرداخت شده است. وی با اشاره به بودجه 4800 میلیارد تومانی طرح تحول سلامت در سال 93،یادآور شد: کمتر از 20 درصد این بودجه صرف پرسنل شده و بیش از 80 درصد آن برای مردم پرداخت شده است.
اجتمام **9185**1569
کد N1401315

وبگردی