آفتاب

مقام حزبی ترکیه: هدف از انفجار غازی آنتپ جنگ افروزی داخلی است

مقام حزبی ترکیه: هدف از انفجار غازی آنتپ جنگ افروزی داخلی است

آنکارا – ایرنا – صلاح الدین دمیرتاش یکی از دو رییس حزب مخالف دمکراتیک خلق ها حمله انتحاری بامداد امروز یکشنبه در شهر غازی آنتپ در نزدیکی مرز سوریه را تلاش برای جنگ افروزی در داخل ترکیه ادعا کرد و این حمله را محکوم نمود.

به گزارش ایرنا در این حمله انتحاری که در اولین ساعات بامداد امروز به وقت تهران در یک مراسم عروسی رخ داد تاکنون 50 نفر کشته و بیش از 70 نفر زخمی شده اند.
دادستانی غازی آنتپ لحظاتی پیش اعلام کرد جلیقه انتحاری در نزدیکی مراسم عروسی و محل انفجار کشف شده که نشان می دهد حمله انتحاری بوده است.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز گفته است یافته های اولیه داعش را در معرض اتهام قرار داده است.
او گفت که گروه های تروریستی هر که باشند هدف مشترکی دارند و آن حمله به یکپارچگی ترکیه است.
به گزارش تارنمای خبری تحلیلی ایلری خبر، صلاح دمیرتاش در اطلاعیه خود با اعلام انزجار از حمله انتحاری به مراسم عروسی یکی از وابستگان حزب متبوع خود تاکید کرد: انتخاب محل حمله انتحاری و قومی که مورد هدف قرار گرفته است تصادفی نیست. صمیمانه به دولت آنکارا می گویم نیروهای منحرفی به درون دولت رخنه کرده اند. از نخست وزیر می خواهیم از حمله انتحاری سوروچ به بعد کسانی را که در حملات انتحاری در نقاط مختلف ترکیه اهمال کاری داشته اند شناسایی و تحقیقات لازم در مورد آنها شروع شود.
او تصریح کرد: بهترین انتقامی که می توانیم از این وحشیان تشنه خون بگیریم تامین آشتی ملی و صلح در کشور است. حزب دمکراتیک خلق ها وارد هیچ دسیسه ای برای کشاندن ترکیه به جنگ داخلی نخواهد شد.
پیشتر نیز حزب دمکراتیک خلق ها با صدور اطلاعیه ای ضمن محکوم کردن این حمله ادعا کرد که هدف اعضای حزب دمکراتیک خلق ها بود.
حمله انتحاری سوروچ به گفته ناظران آگاه یکی از رویدادهای مهمی بود که به دنبال آن آتش بس سه ساله بین دولت و پ.ک.ک لغو و روند صلحی که برای حل مساله کُردی شروع شده بود به حالت تعلیق در آمد.
این حمله انتحاری تکان دهنده در 20 ژوئن سال گذشته در همایش بیش از 300 فعال مدنی برای کمک به مردم کوبانی سوریه در شهر مرزی سوروچ ترتیب یافته بود، رخ داد. در این حمله انتحاری که گفته شد یک عضو داعش انجام داد، 34 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند.
خاورم/2011**1144
کد N1401217

وبگردی