آفتاب

بهره‌برداری از طرح‌های شهری هر ‌ماه یک پروژه

بهره‌برداری از طرح‌های شهری هر ‌ماه یک پروژه

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: طبق تأکیدات قائم‌مقام شهردار تهران و برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر‌ماه یک پروژه شهری افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید.

عليرضا جاويد با بيان اينكه 30پروژه شهري در حال انجام است، افزود: به‌زودي 2پروژه به بهره‌برداري مي‌رسد كه يكي از اين پروژه‌ها تونل هوادهي تونل نيايش است كه كار عمراني و تأمين وتجهيز آن به پايان رسيده و آماده بهره‌برداري است. پروژه دوم بهره‌برداري از تصفيه‌خانه درياچه شهداي خليج‌فارس به‌عنوان يك پروژه زيست‌محيطي بزرگ است. قرار است آب ورودي اين درياچه قبل از فصل آبگيري از تصفيه‌خانه عبور كند.

معاون شهردار تهران با بيان اينكه در شهريور‌ماه شاهد بهره‌برداري از پروژه محوطه‌سازي‌ برج آزادي در ميدان آزادي خواهيم بود، ادامه داد: همچنين پروژه تقاطع غيرهمسطح امام‌علي و بزرگراه شهيد صياد شيرازي در شهريورماه به بهره‌برداري مي‌رسد.
جاويد با بيان اينكه اميدواريم در مهرماه پروژه تونل حكيم و كاروان سنگي يك، 2 و 10 تقاطع غيرهمسطح اين محدوده نيز به بهره‌برداري برسد، بيان كرد:

لازم به توضيح است كه فازهاي تكميلي بزرگراه‌هاي امام‌علي، صياد و ارتش نيز در مهرماه به بهره‌برداري خواهدرسيد. وي با اشاره به اينكه در آبان‌ماه پروژه فاز اول باقرشهر كه يك تقاطع غيرهمسطح نزديك بهشت زهرا(س) است، به بهره‌برداري مي‌رسد، يادآور شد: تكميل فازهاي ديگر اين پروژه نيازمند تملك‌هاي زيادي است كه شهرداري نمي‌تواند امسال تمامي اين تملك‌ها را انجام دهد.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران با بيان اينكه در آذر‌ماه تقاطع غيرهمسطح تقي‌آباد به بهره‌برداري خواهد رسيد، تأكيد كرد: درنظر داريم در دي‌ماه پروژه شهيد نجفي رستگار را به بهره‌برداري برسانيم و فازهاي تكميلي پروژه در بهمن و اسفندماه به بهره‌برداري مي‌رسد. وي با تأكيد بر اينكه درنظر داريم به‌طور ميانگين تا پايان سال هر ماه يك پروژه به بهره‌برداري برسد، گفت: هزينه تكميل اين پروژه‌ها به‌صورت مجزا قابل بررسي است. به‌عنوان مثال، ساخت تونل حكيم و تقاطع‌هاي غيرهمسطح اين بزرگراه 1000ميليارد تومان هزينه در برداشته است. به گفته جاويد، پاركينگ نيايش در فضاي زيرسطحي با گنجايش 1300واحد پاركينگ نيز اوايل سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

کد N1400328

وبگردی