آفتاب

ابراز علاقمندی نخست وزیر ترکیه برای بهبود روابط با مصر

ابراز علاقمندی نخست وزیر ترکیه برای بهبود روابط با مصر

«بنعلی ایلدریم» روز شنبه بر تمایل ترکیه برای بهبود روابط با مصر به ویژه در زمینه اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه روز شنبه از تمایل کشورش برای آغاز بهبود روابط با مصر به ویژه در زمینه اقتصادی خبر داد.

ایلدریم در گفتگو با نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی در شهر استانبول ترکیه در پاسخ به سوالی پیرامون آینده روابط ترکیه و مصر اظهار داشت: مصر نیز همانند ترکیه شاهد کودتا بود اما کودتاچیان در مصر بر خلاف ترکیه موفق به این کار شدند.

وی همچنین بر عدم دخالت دادن مردم ترکیه و مصر در اختلافات سیاسی تاکید کرده و گفت: علیرغم مسائل گذشته ما به عنوان دو کشور در دو سمت دریای مدیترانه به توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با مصر نیاز داریم.

نخست وزیر ترکیه همچنین تصریح کرد که کشورش انتظار بهبود روابط با مصر در بالاترین سطح و طی مدت زمان کوتاه را ندارد اما ضروری می بیند که این امر از یک نقطه آغاز شود.

«احمد ابوزید» سخنگوی وزارت امور خارجه مصر پیش از این گفته بود که کشورش از هرگونه تلاش حقیقی و جدی برای نزدیکی به ترکیه بر اساس قوانین بین المللی و احترام به حسن همجواری و همکاری دوجانبه استقبال می کند.

لازم به ذکر است که روابط مصر با ترکیه در پی عزل «محمد مرسی» از سوی ارتش مصر و حمایت «رجب طیب اردوغان» از گروه اخوان المسلمین مصر رو به سردی گرایید.

کد N1400089

وبگردی