آفتاب

آزمایش سیستم موشکی دفاعی پیشرفته توسط وزارت دفاع روسیه

آزمایش سیستم موشکی دفاعی پیشرفته توسط وزارت دفاع روسیه

روسیه سیستم‌های موشکی پیشرفته ضد تانکی چند منظوره آزمایش می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ بر اساس گزارش روزنامه «ایزوستیا» مرحله دیگری از آزمایش سیستم موشکی هدایت شونده ضد تانک چند منظوره پیشرفته روسیه به نام «کرنت ای‌ام» با موفقیت انجام گرفت.

وزارت دفاع روسیه مرحله جدیدی از آزمایش‌ها در رابطه با سیستم‌های موشکی هدایت‌شونده ضد تانک چند منظوره با نام «کورنت ای‌ام» که قابلیت درگیری موثر با اهداف در زمین و هوا دارند را انجام داده است. این اهداف شامل بالگرد‌های غیرقابل رهگیری و هواگرد‌های بدون سرنشین مانند پهپادها می‌شود.

این تسلیحات که از سوی اداره طراحی ابزارآلات و ادوات این سازمان دفاعی توسعه یافته است،‌ برای محافظت از سیستم‌های موشکی اس۴۰۰ در مقابل متجاوزان هوایی،‌ دستگاه‌های نظامی و پهپاد‌ها در جریان راهپیمایی‌های نظامی ساخته شده است.

منبع آگاهی در وزارت دفاع روسیه گفت: «این مراحل آزمایشی به طور موفقیت‌آمیزی پایان یافته و سیستم تولو قادر به انجام همه وظایف خود بوده است. ما طرح‌هایی برای انجام باقی مراحل در آینده نزدیک داریم که در نتیجه این سیستم ممکن است اجرایی شود.»    

این روزنامه همچنین با نقل قول از یک سخنگو در رابطه با سیستم‌های دقیق هدف‌گیری و رهگیری این ابزار نظامی نوشت که این ابزار به واسطه مشارکت در عملیات نظامی شبیه‌سازی شده توانسته است توانمندی‌های خود را در فعالیت‌های ارتش در ماه گذشته به نمایش بگذارد.

این سیستم نظامی که روی یک ماشین نظامی سوار می‌شود، برای اولین بار در تاریخ ۹ می سال ۲۰۱۵ در میدان سرخ مسکو به نمایش گذاشته شده بود. تفاوت این سیستم با نمونه‌های قبلی تنها در صورت شلیک همزمان هشت موشک در وضعیت اختفا قابل مشاهده است.

 

 

کد N1399517

وبگردی