آفتاب
رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور اعلام کرد:

آموزش شهروندان برای مقابله با استرس و بحران ها/یک روانشناس برای 18 هزار و 500 نفر

آموزش شهروندان برای مقابله با استرس و بحران ها/یک روانشناس برای 18 هزار و 500 نفر

تهران -ایرنا- رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور گفت: پرخاشگری، نابردباری و وجود 17میلیون پرونده قضایی در کشور نشان می دهد که آموزش مهارت های زندگی در جامعه در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا عباسعلی الله یاری روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر اینکه در کشورهای توسعه یافته آموزش ها و مهارت های زندگی به شهروندان آموزش داده می شود، گفت: در نظام خانواده و در جامعه ما هیچگونه آموزش های مهارت های مقابله با استرس و بحران آموزش داده نمی شود. مردم مهارت های ارتباطی با یکدیگر را فرا نگرفته اند تا در زندگی از آن بهره ببرند.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: دربسیاری از کشورها پس از تولد کودک، مشاور حقوقی و مشاور روانشناسی به وی اختصاص می دهند که نشان دهنده اهمیت روانشناس در کشورهاست.
الله یاری در ادامه با اشاره به اینکه ممکن بود در گذشته مادرها می توانستند با نگاه سنتی فرزندانشان را تربیت کنند، گفت :ولی امروزه با تناقض هایی که وجود دارد نیاز به آموزش های جدیدی داریم.
الهیاری گفت: همه افراد از هنگام تولد تا بزرگسالی هر روز با استرس و بحران های مختلفی مواجه هستند و باید آموزش ببینند که چگونه در مقابله با استرس و بحرانها خود را مدیریت کنند.
وی در ادامه گفت: اگر با وجود این مشکلات زیاد در جامعه جایگاه روانشناسی و مشاوره حفظ نشود افراد به سوی رمال ها وانرژی درمانی های غیر علمی می روند که این امنیت ملی را زیر سوال می برد البته روانشناسان و مشاوران نیز مانند دیگر اصناف تخلفاتی انجام می دهند که باید رسیدگی و پیگیری شود.
وی در خصوص تعداد مشاوران و روانشناسان در کشور گفت: هم اکنون 18 هزارو 500 مشاور و روانشناس از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کارت عضویت دارند و 3851 نفر مجوز کار را از این سازمان دریافت کرده اند .
اللهیاری در ادامه گفت: در کشورهای توسعه یافته برای 2 هزار و 500 نفر، یک مشاور وجود دارد در حالی که در کشور ما برای هر 18 هزار و 500 نفر، یک روانشناس و یا مشاوره وجود دارد که این نشان از کمبود این کارشناسان در کشور است.
وی با اشاره به اینکه در صد درصد مفهوم سلامت 20 درصد آن جسمانی است و 80 درصد دیگر مربوط به سلامت روانی، اجتماعی و معنوی می شود، گفت: متولی سلامت روانی در جامعه، روانشناس است و علی رغم این مساله کمتر از سه درصد بودجه سلامت کشور صرف سلامت روان می شود.
اجتمام**3377 ** 1569
کد N1399482

وبگردی