آفتاب
سخنگوی وزارت امور خارجه :

پیام عملی برای گسترش روابط/توسعه مناسبات با آمریکای لاتین دستور کارهمیشگی ایران است

پیام عملی برای گسترش روابط/توسعه مناسبات با آمریکای لاتین دستور کارهمیشگی ایران است

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه توسعه مناسبات با آمریکای لاتین و آفریقا را دستور کار همیشگی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: همراهی شرکت های اقتصادی و تجاری در سفرهای خارجی رئیس دستگاه دیپلماسی پیام عملی برای گسترش روابط با جهان است.

به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی، سفر وزیر امور خارجه کشورمان به 6 کشور آمریکای لاتین را در چارچوب تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با این کشورها ارزیابی کرد.
وی افزود: وزارت امور خارجه به لحاظ راهبردی معتقد به نگاه متوازن به همه کشورها و مناطق جغرافیایی در سیاست خارجی است و در کنار تقویت روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی که همواره از اولویت های سیاست خارجی کشورمان بوده است، توسعه همه جانبه مناسبات با کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی نیز همیشه در دستور کار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار داشته است .
بهرام قاسمی گفت: در فضای مثبت ایجاد شده پس از توافق هسته ای ظرف یکسال گذشته و با چشم انداز روشنی که پیش روی ملت ایران قرار دارد، کارآفرینان و شرکت های ایرانی می توانند ازحداکثر ظرفیت های فنی، مهندسی، مالی، تجاری و تولیدی خود در خارج از کشور استفاده کنند.
وی اضافه کرد: حضور ده ها شرکت ایرانی در سفرهای دوره ای وزیر امور خارجه به مناطق مختلف جهان از جمله آسیا، آفریقا و سفر آتی به آمریکای لاتین در همین چارچوب و در راستای صدور خدمات فنی - مهندسی و ترویج صادرات غیرنفتی به عنوان اهداف اقتصاد مقاومتی می باشد .
سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه امروزه نمی توان ابعاد مختلف دیپلماسی و مولفه های گوناگون یک سیاست خارجی موفق را از یکدیگر تفکیک کرد، گفت: اقتصاد در خدمت دیپلماسی و دیپلماسی در خدمت اقتصاد هستند تا اهداف سیاست خارجی کشورها را به پیش برانند .
به گفته قاسمی همراهی شرکت های اقتصادی و تجاری در سفر رییس دستگاه دیپلماسی در سفرهای خارجی پیام عملی برای گسترش روابط با کشورهای جهان است.
قاسمی با اشاره به اهمیت کشورهای آمریکای لاتین برای جمهوری اسلامی ایران به دلیل قرابت های سیاسی ، فرهنگی و همسویی در سازمان ها و مجامع بین المللی بویژه در جنبش عدم تعهد اظهار داشت: امروزه جمهوری اسلامی ایران در موقعیتی است که می تواند دوستان سیاسی و شرکای تجاری اش را خود انتخاب کند و ناگزیر به همکاری با کشور یا منطقه خاصی در جهان نیست.
سیام**2021**1429
کد N1399331

وبگردی