آفتاب
رئیس هیئت ورزش‎های زورخانه‎ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی:

مسابقات زورخانه ای نوجوانان کشور در خراسان جنوبی برگزار می شود

مسابقات زورخانه ای نوجوانان کشور در خراسان جنوبی برگزار می شود

بیرجند- رئیس هیئت ورزش‎های زورخانه‎ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی از میزبانی استان برای برگزاری مسابقات زورخانه‌ای رده نوجوانان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قمری صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهرستان بیرجند از سوم لغایت پنجم شهریور ماه میزبان مسابقات زورخانه‌ای رده نوجوانان از سراسر کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه بین ۱۵ تا ۱۸ استان در این مسابقات شرکت خواهند کرد، افزود: این مسابقات در سه بخش هنرهای فردی، هنرهای تیمی زورخانه‌ای و میان داری برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت ورزش‎های زورخانه‎ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هر تیم شرکت کنند شامل ۱۳ نفر خواهد بود، بیان کرد: خوشبختانه تیم استان خراسان جنوبی تیمی قابل قبول و آماده هستند و امیدواریم موفقیت های خوبی در این مسابقات کسب کنند.

وی ادامه داد: این مسابقات صبح پنجشنبه چهارم شهریور ماه از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه در فضای زورخانه‌ای موسی بن جعفر شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر مشکلات استان در ورزش زورخانه‌ای رده سنی نوجوانان بسیار زیاد بوده است، گفت: با راه اندازی طرح پهلوان کوچک و پی گیری‌های مستمر مربیان وضعیت مطلوب‌تری در این رشته وجود دارد.

قمری با اشاره به اینکه نبود خوابگاه مناسب از معضلات برگزاری مسابقات رده نوجوانان بود که با پیگیری‌های انجام شده برطرف شده است، تصریح کرد: رفتارهای امروز مردم و مسئولین آینده نوجوانان و جوانان جامعه را شکل می‌دهد.

وی با بیان اینکه تیم لیگ برتر استان برای شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی به صورت فشرده تمرین می‌کند، افزود: مسابقات تیم ملی در مهر ماه سال جاری در اندونزی برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت ورزش‎های زورخانه‎ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسابقات رده جوانان نیز در بیست و هفتم و بیست و هشتم شهریور ماه در استان کرمان برگزار خواهد شد، گفت: ورزش پهلوانی در استان از آن چه که ایده آل است فاصله زیادی دارد.

وی خواستار راه اندازی کمپین حمایت از ورزشکاران پهلوانی و زورخانه‌ای در استان شد، و تصریح کرد: خیرین و مردم می‌توانند با کمک به ورزشکاران به سالم سازی جامعه نیز کمک کنند.

وی افزود: هر زورخانه کانونی فعال در راستای آموزش آیین جوانمردی و احترام به بزرگتر ها در کنار قهرمانی دارد.

کد N1399036

وبگردی