آفتاب
مشاور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با ایلنا:

مدال علیزاده نشانی از توانمندی و لیاقت بانوان ایرانی است/ با الهه احمدی مانند یک قهرمان رفتار شود

مدال علیزاده نشانی از توانمندی و لیاقت بانوان ایرانی است/ با الهه احمدی مانند یک قهرمان رفتار شود

طاهریان می‌گوید: علیزاده نشان داد که اگر بانوان ایران را جدی بگیرند و امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهند، توانایی کسب افتخارات ارزشمند را دارند.

طاهره طاهریان، مشاور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در مورد کسب اولین مدال تاریخ ورزش بانوان ایران در رقابت‌های المپیک، به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: کسب مدال برنز کیمیا علیزاده در المپیک ریو برای ورزش ایران بسیار ارزشمند است. این مدال تاریخی نشانی از توانمندی و لیاقت بانوان ایرانی است. علیزاده نشان داد که اگر بانوان ایران را جدی بگیرند و امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهند، توانایی کسب افتخارات ارزشمند را دارند.

او ادامه می‌دهد: بانوان ایرانی با همت و توان خودشان پیشرفت می‌کنند و به موفقیت دست پیدا می‌کنند. بانوان ایرانی چه در داخل ایران و چه در خارج از کشور از شرایط برابر برخوردار نیستند. آنها در شرایط نابرابر به مدال با ارزشی مانند مدال المپیک دست پیدا می‌کنند.

مشاور معاون رئیس جمهور به کمبود‌های ورزش بانوان اشاره و خاطرنشان می‌کند: بانوان ایران نسبت به آقایان از تدارکات یکسان برخوردار نیستند. باتوجه به این موضوع آنها در رقابت‌های بین‌المللی به مدال‌های ارزشمندی همچون مدال برنز المپیک دست پیدا می‌کنند. کسب مدال در المپیک حاصل تلاش یک مجموعه است ولی در خصوص بانوان به تلاش فردی باز‌ می‌گردد. امیدوارم در آینده، ورزش بانوان جدی گرفته شود تا شاهد افتخار آفرینی بیشتر بانوان در عرصه‌های مختلف باشیم.

طاهریان تلاش سایر بانوان ایرانی حاضر در رقابت‌های المپیک را ستودنی می‌داند و در این خصوص می‌گوید: مدال برنز کیمیا علیزاده به اندازه مدال طلا برای ما ارزش داشت. خوشبختانه مسئولان نگاه ویژه‌ای به این مدال دارند. قرار است تا به اندازه مدال طلا به او پاداش بدهند تا انگیزه‌های بانوان در ادامه بالاتر برود. فراموش نکنیم که الهه احمدی هم تا یک قدمی مدال رفت ولی با بدشانسی از کسب مدال باز ماند. جا دارد تا با الهه احمدی هم همانند یک قهرمان المپیک رفتار کنیم و برای زحمات او ارزش قائل شویم.

 

کد N1398968

وبگردی