آفتاب

میزبانی ایران از مجمع عمومی رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه

میزبانی ایران از مجمع عمومی رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه

تهران - ایرنا - پانزدهمین مجمع عمومی موسسه توسعه رادیو وتلویزیون های آسیا - اقیانوسیه به میزبانی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی صدا وسیما، پانزدهمین مجمع عمومی موسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه(ای آی بی دی) -AIBD - که چهل و دومین نشست سالانه این اتحادیه نیز محسوب می شود، به میزبانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چهارم تا ششم شهریور ماه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود.
موسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه در سال 1977 میلادی و تحت نظارت سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد.
این موسسه سازمانی منحصر به فرد و بین دولتی است و به کشورهای عضو کمیسیون آسیا - اقیانوسیه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد خدمات ارائه می دهد.
دولت مالزی میزبان این موسسه و دبیرخانه آن در شهر کوالالامپور است.
این نشست با حضور نمایندگان رادیو و تلویزیون 17 کشور عضو در تهران فرصت مغتنمی برای ارائه همکاری های بین الملی و تولیدات مشترک است.
بر اساس این گزارش در این مراسم دو نشست شامل نشست کمیته راهبری یا برنامه های راهبردی و دیگری نشست اعضای شورای اجرایی برگزار خواهد شد.
همچنین مراسم معرفی آثار برگزیده یک مسابقه رادیو وتلویزیونی که اتحادیه از قبل برگزار کرده، در این رویداد صورت می گیرد که با اهدای جوایز به برگزیدگان همراه خواهد بود.
مسئولان برگزار کننده نشست، برنامه تهران گردی را برای آشنای اعضای این اتحادیه با زندگی و فرهنگ ایرانی از نزدیک در نظر گرفته اند.
فراهنگ ** 9157 ** 1071
کد N1398895

وبگردی