آفتاب
رئیس حفاظت محیط زیست تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

پس از ۲۰ سال تنها ۵۵ درصد شبکه فاضلاب تهران احداث شده‌است

پس از ۲۰ سال تنها ۵۵ درصد شبکه فاضلاب تهران احداث شده‌است

ایلنا: رئیس حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه تنها ۳۵ درصد فاضلاب تهران تصفیه مى‌شود، اظهار کرد: پس از ۲۰ سال تنها ۵۵ درصد شبکه فاضلاب تهران احداث شده است.

محمد حسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اقدامات صورت گرفته براى جلوگیرى از آلودگى منابع آب شرب در تهران گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از آلودگی آب به ویژه آب‌های زیر زمینی که چاه‌ها از آن تغذیه می‌شوند، این است که نگذاریم فاضلاب به آنها وارد شود به همین خاطر نیز به طور مداوم در حال پایش کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها و واحدهای تولیدى هستیم تا فاضلابشان را مدیریت کنند.

وى ادامه داد: اگر پایش یک کارخانه را رها کنیم؛ آن هم تصفیه خانه‌اش را رها می‌کند به همین خاطر نیز باید به طور مستمر این پیگیری‌ها را داشته باشیم. بیش از ۱۰۰۰ تصفیه‌خانه در این شهر وجود دارد که پایش آنها را باید به طور مستمر انجام دهیم و تلاش مى‌کنیم که این واحدها را به خوداظهارى و تجهیز شدن به سیستم پایش آنلاین وادار کنیم.

رئیس حفاظت محیط زیست تهران در مورد طرح جامع فاضلاب تهران اظهار کرد: این طرح به طور رسمی از سال ۷۴ آغاز شد و بنا بوده در افق طرح، ۱۱ میلیون نفر را پوشش دهد و فاضلاب‌هایشان را جمع کنند که برای ساماندهی این مقدار فاضلاب باید ۲۲ مدول تصفیه خانه راه می‌افتد، اما اکنون تقریبا ۶ مدول فعال هستند.

بازگیر با بیان اینکه با ارفاق تنها ۳۵ درصد فاضلاب تهران  تصفیه می‌شود، گفت: حدود ۵۵ درصد شبکه فاضلاب کشیده شده است که بخشى از آن اصلا دبی ندارد؛ علاوه بر اینکه جمع‌آوری فاضلاب به تنهایی به درد نمی‌خورد و باید حتما تصفیه شود.

وى در پاسخ به اینکه باقى فاضلابی که تصفیه نمی‌شود به کجا می‌رود، گفت: به چاه‌هاى جاذب، آب‌های سطحی، منابع پذیرنده دیگر مانند رودخانه‌ها و اراضی کشاورزی می‌رود و باعث آلودگی منابع زیر زمینی، خاک و... می‌شود.

کد N1398747

وبگردی