آفتاب

نقش'بهداد سلیمی'بر ساحل کیش

نقش'بهداد سلیمی'بر ساحل کیش

کیش - ایرنا - مسابقه ساخت مجسمه های ماسه ای با موضوع دلاور مرد عرصه ورزش کشور ' بهداد سلیمی ' در زمان ثبت رکورد در ساحل پارک ماهیگیر جزیره کیش برگزار شد.

داور مسابقه ساخت مجسمه های ماسه ای جمعه شب در حاشیه برگزاری این رقابت در ساحل پارک ماهیگیر جزیره کیش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: موضوع رقابت این هفته
'بهداد سلیمی و رکورد المپیک در حرکت یک ضرب ' بود که 2 نفر از مجسمه سازان حرفه ای اقدام به ساخت آن با ماسه های ساحل کیش کردند.
وی با اعلام اینکه این مسابقه در بخش های خردسالان ، نوجوانان ، آماتورها و حرفه ای هر هفته برگزار می شود افزود : تنها در بخش حرفه ای است که موضوع به شرکت کنندگان داده می شود و در سایر بخش ها آزاد است ، موضوعاتی همچون محیط زیست ، اعتیاد برگزار شده و این هفته نیز المپیک و رکورد زنی بهداد سلیمی مطرح شد.
امینی اظهار کرد : مجسمه ماسه ای بهداد سلیمی یک و نیم برابر از حد طبیعی بزرگتر است و زمان زدن رکورد و هنگام بالا بردن وزنه را نشان می دهد .
امینی هدف از برگزاری این مسابقه را شناخت استعداد های خلاق عنوان کرد و به ایرنا گفت : این رقابت ها بیش از 2 سال است که در جزیره کیش برگزار می شود و محدودیتی برای حضور کیشوندان و گردشگران نیست ، پس از ارزیابی آثار به نفرات اول تا سوم گروه های مختلف جوایز نفیسی اهدا می شود.
وی در مورد آموزش به علاقه مندان این کار هنری گفت : علاوه بر آموزش در فرهنگسرای سنایی هر هفته در پیاده راه هنر نیز برنامه آموزشی برگزار می شود ، همچنین داوران حاضر در محل مسابقه نکات آموزشی را به شرکت کنندگان گوشزد می کنند.
بهداد سلیمی وزنه بردار فوق سنگین ایران هفته گذشته در رقابت های دسته به علاوه 105 کیلوگرم بازی های المپیک 2016 ریو حرکات یک ضرب وزنه 216 کیلوگرمی را بالای سر برد و رکورد جهان و المپیک را شکست.
تلاش وی در حرکت 2 ضرب، برای 2 بار در وزنه 245 کیلوگرمی مورد قبول داوران و هیات ژوری قرار نگرفت و او در حرکت سوم نیز نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

*کیش میزبان رقابت های مجسمه های ماسه ای در دی ماه
داور مسابقه ساخت مجسمه های ماسه ای از برگزاری این رقابت در سطح کشور در دی و یا بهمن ماه سالجاری خبر داد و افزود : این رقابت هر هفته در ساحل پارک ماهیگیر با حضور خانواده ها برگزار می شود ؛ در طول این سالها 80 مجسمه ساز آماتور آموزش دیده اند که هم اکنون تعدادی از آنها به صورت حرفه ای کار می کنند.
علی عبداللهی افزود : این رقابت ها سبب افزایش توانایی شرکت کنندگان ، بالا بردن روحیه برای انجام کار تیمی و گروهی و همچنین آمادگی برای حضور در رقابت هایی در سطح گسترده تر می شود.
وی برگزاری این رقابت را سبب تحرک ، بروز خلاقیت ها و همچنین شادابی در میان شرکت کنندگان و گردشگران عنوان کرد.
برگزار کننده مسابقه ساخت مجسمه های ماسه ای خلاقیت ، ذوق هنری و اراده را لازمه انجام کار هنری دانست و به ایرنا گفت : کار با ماسه و مجسمه سازی در ایجاد آرامش روانی موثر است، افرادی که با شن و ماسه درگیر هستند به نوعی انرژی های منفی از وجود آنان خارج و سرحال تر می شوند.
عبداللهی در پاسخ به این پیشنهاد که می توان آثار هنری خلق شده را به عنوان یک جاذبه گردشگری در قاب ها و چارچوب های شیشه ای قرار داد گفت : این طرح قابل بررسی است و می توان مجسمه های ماسه ای ساخته شده را با موادی ماندگار کرد و به عنوان جاذبه در معرض دید گردشگران قرار داد.
این رقابت هر هفته جمعه شب ساعت 20:30 و به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه ازاد کیش در ساحل پارک ماهیگیر برگزار می شود.
1630**1641/ 6075
کد N1398704

وبگردی