آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

ارتقای صنایع دفاعی کشور به عنوان یک اولویت مهم موردتوجه قرار گیرد

ارتقای صنایع دفاعی کشور به عنوان یک اولویت مهم موردتوجه قرار گیرد

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: برای عزت و استقلال کشور ایران ارتقای صنایع دفاعی کشور مهم و ضروری است و باید به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی  در خطبه های نماز جمعه شهر زنجان، با اشاره به روز جهانی مسجد، مساجد را به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه های تاثیرگذار در زمینه وحدت و انسجام جامعه دانست و افزود: باید برای  احیای کارکرد اصلی و تاریخی مساجد تلاش شود و در خصوص مسائل مهم و اساسی در مساجد طرح، بررسی و تصمیم گیری شود.

وی افزود:  ۳۱ مرداد به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است. در این روز مسجد الاقصی قبله نخست مسلمانان با توطئه صهیونیست به آتش کشیده شد که این عملشان حاکی خصومت و دشمنی شان با اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه گام‎های بلندی در راستای تقویت و توسعه صنایع دفاعی در کشورمان برداشته شده است که زمینه خودباوری و خود اتکایی را فراهم کرده است، گفت: توان بازدارندگی و خودکفایی در زمینه تولید تجهیزات نظامی استکبار جهانی را در تحقق اهداف شوم خود بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ناکام گذاشته است.

خاتمی افزود:  ۳۱ مرداد به عنوان روز صنعت دفاعی کشور است و در این عرصه  دفاع یکی از اصول بشری محسوب می شود که  هر موجود زنده‎ای باید به ابزار دفاع مجهز باشد. در این ارتباط  که قرآن کریم نیز به این مسئله تاکید جدی دارد که باید در مقابل دشمن نیرومند و قوی بود و این امر  یکی از فاکتورهای مهم در اقتدار بخش دفاعی و بازدارندگی است.

وی با بیان اینکه  برای عزت و استقلال کشور ایران ارتقای صنایع دفاعی کشور مهم و ضروری است و باید به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: قدرت دفاعی کشورمان عامل بازدارندگی در برابر دشمن تلقی می شود و این قدرت بازدارندگی باعث شده تا استکبار جهانی از اقدام دیوانه‏ وار جنگ علیه ایران چشم پوشی کنند و این خود نشان از قدرت و اقتدار کشورمان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه طی سالهای اخیر ایران توانسته به فنآوری در زمینه پرتاب ماهواره دست یافته است،  گفت: همه دستاوردهای موشکی و نظامی ایران صلح آمیز بوده و ماهیت بازدارندگی دارد و  همگی موفقیت‎های نظام اسلامی در قدرت دفاعی کشور را به نمایش می گذارد.

خاتمی در ادامه با اشاره به آغاز هفته دولت، افزود: این هفته فرصتی مناسبی است  تا دولتمردان خدمات خود را به گوش عموم مردم برسانند.

کد N1397909

وبگردی