آفتاب
امام جمعه اراک

وحدت ملی و تعامل اجتماعی، کشور را دربرابر توطئه بیگانگان بیمه می کند

وحدت ملی و تعامل اجتماعی، کشور را دربرابر توطئه بیگانگان بیمه می کند

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: وحدت ملی و تعامل اجتماعی، کشور را در برابر توطئه و زیاده خواهی دشمن ، مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بیمه می کند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: دولت، مجلس شورای اسلامی و طیف های مختلف مردم و مسئولان وظیفه دارند از وحدت ملی و تعامل اجتماعی کشور در چارچوب سیاست های مقام معظم رهبری دفاع کرده و از اقتدار و عظمت ملی در برابر دسیسه های دشمنان پاسداری کنند.
وی، نفاق و اختلاف را مهمترین مشکل دنیای اسلام عنوان کرد و ادامه داد: سالانه حدود سه میلیون نفر از کشور های مختلف دنیا به سرزمین وحی سفر می کنند که تقویت اتحاد و وحدت آنان با یکدیگر و تصمیم گیری در خصوص سرنوشت ،بهترین ابزار برای ایستادگی در برابر بدخواهان و دشمنان است.
امام جمعه اراک با یادآوری سالروز ملی شدن صنعت نفت و کودتای ننگین آمریکایی انگلیسی 28 مرداد سال 1332 افزود: مردم ایران از این کودتا آموختند که هرگاه ملت در صحنه نباشند و دولت و مردم از هم جدا باشند، دشمن نفع می برد.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: مردم کشور اگر در این کودتا آگاهانه به صحنه می آمدند، از اینکه کشور به مدت 25 سال در دست انگلیسی ها و آمریکایی ها باشد جلوگیری می شد.
وی گفت: بوقهای تبلیغی غرب نظیر بی بی سی در جریان های سیاسی قرن اخیر بزرگترین خیانت را به مردم ایران کردند و هم اکنون نیز شایعه پراکنی در خصوص رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) را در دستور کار دارند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: ملت ایران با رفتارهای بصیرانه در جریان انقلاب و دوران دفاع مقدس ثابت کرد که پشتیبان و وفادار امام خمینی(ره) بوده است و رهبر کبیر انقلاب را مظهر عزت، عظمت و قدرت کشور و مردم ایران در سطح جهان می دانند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: قانون اساسی پر افتخار جمهوری اسلامی ایران که مصداق بارز مردم سالاری دینی است، از یادگاران رهبر کبیر انقلاب برای کشور و مردم است.
وی گفت: ملت ایران هیچگاه فریب رادیو بی بی سی و منافقین کوردل که بزرگترین جنایات را در طول بشریت علیه مردم کشور مرتکب شدند نمی خورند و ایادی خودفروخته داخلی هم که آب در آسیاب دشمن می ریزند باید بدانند که ملت هوشیار و بیدار هستند و همواره در سنگر ارزش های دینی مقتدرانه می ایستند.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این شهرستان با یادآوری سالروز صنعت دفاعی کشور افزود: به برکت انقلاب اسلامی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و همت جوانان غیرتمند ایران اسلامی و نیروهای صنایع دفاعی کشور در زمینه موشکی، دفاعی، دریایی و زمینی به دستاوردهای بزرگ دست یافته و به یکی از قدرت های منطقه و جهان تبدیل شده است.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: متخصصان نیروی هوایی باید با طراحی و ساخت پهبادها و آلیاژهای پیشرفته قدرت نظامی و هوایی کشور را بیش از پیش افزایش دهند تا جمهوری اسلامی ایران به قدرت اول منطقه تبدیل شود.
وی گفت: با توجه به نزدیکی هفته دولت، انتظار می رود دولت تدبیر و امید در حوزه های فرهنگی و گسترش فرهنگ دینی و سیره اهل بیت (ع) در جامعه گام های بلند برداشته شود زیرا مردم ایران با فرهنگ دینی قیام کردند، شهید شدند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.
امام جمعه اراک بیان کرد: سرمایه فرهنگی و داشته های نرم است که ملت و کشور را در برابر آل سعود، منافقین و تحرکات دشمنان، آل خلفه و اسرائیل و داعش بیمه می کند و توطئه های آنان را در نطفه خفه می کند.
وی ادامه داد: شکست های دشمنان اسلام در عراق، سوریه، یمن و فلسطین، آنان را به فکر تشنج در کانون اصلی مقاومت انداخته که افزایش ضریب هوشیاری دستگاه های اطلاعاتی و نظامی کشور نقشه آنان را نقش بر آب کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: دولت باید انقلابی فکر کرده و تلاش کند و جوهره و روح با عظمت امام خمینی(ره) که با پیروزی انقلاب اسلامی در دل مردم مسلمان ایران تابیده شده و صدها سال ادامه خواهد داشت را روز به روز در بین مردم تقویت کرده و کشور را در برابر زیاده خواهی های دشمنان بیمه کند.
امام جمعه اراک اقتصاد مقاومتی را عامل اصلی تامین نیازهای داخلی و قطع وابستگی کشور از بیگانگان دانست و افزود: دولت و همه اقشار جامعه برای اینکه بتوانند به دستورات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده و کشور را از وابستگی به اقتصاد نفتی و بیگانگان رهایی ببخشند باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی قطع وابستگی، ایجاد اشتغال، رشد بهره وری، افزایش صادرات، کاهش واردات و توسعه و پیشرفت کشور را به همراه دارد.
گرامیداشت روز جهانی مساجد، روز پزشک و کارمند از دیگر محور های خطبه های نماز جمعه اراک بود.
آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه در 32 شهر استان مرکزی برگزار می شود.
1955/6013/
کد N1397861

وبگردی