آفتاب

امام جمعه موقت بیرجند: مسجد محور فعالیت فرهنگی جامعه اسلامی است

امام جمعه موقت بیرجند: مسجد محور فعالیت فرهنگی جامعه اسلامی است

بیرجند- ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به 31مرداد ماه روز جهانی مسجد و صنعت دفاعی ، گفت: مسجد محور فعالیت های فرهنگی جامعه اسلامی است، این فضای فرهنگی باید مرکز وحدت، همدلی و بصیرت افزایی باشد.

حجت الاسلام « علیجان دلدار» امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند در مسجد امام حسین(ع) افزود: باید مسجد کانون انقلابیگری، تقویت ارزش های اسلامی و مرکز آموزش جوانان و نیز نیروسازی برای حکومت جهانی اسلام و محل رسیدگی به مسایل اقتصادی باشد.
وی یادآور شد: در قرآن سفارش شده است کسانی، مسجد را آباد می کنند که به خدا و روز قیامت اعتقاد داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه افراد برای آبادانی مسجد برنامه و ایده های نو داشته باشند، یادآور شد: مسجد به عنوان خانه خدا باید مورد توجه بیشتر قشرهای مختلف جامعه باشد و از آن برای پیشبرد امور مسلمانان استفاده شود.
خطیب جمعه موقت بیرجند در ادامه با اشاره به روز صنعت دفاعی، اظهار کرد: توسعه و پیشرفت و سرمایه گذاری در صنایع دفاعی از افتخارهای نظام و انقلاب است.
دلدار ادامه داد: با توکل به خدا و تجربه هشت سال جنگ و نیز رهبری فرماندهی کل قوا، صنعت دفاعی در عرصه های زمینی ، هوایی و دریایی و موشکی قدم های بسیار خوبی برداشته شد و این پیشرفت ها مرزهای منطقه ای را در نوردیده است .
مدیر مدرسه رضویه بیرجند در ادامه اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در صنعت دفاعی به کشوری پیشرفته در عرصه منطقه ای و جهانی تبدیل شده است، باید این تجربه موفق را قدر بدانیم و از فعالان این صنعت قدردانی کنیم.
وی همچنین به اول شهریور روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک اشاره کرد و افزود: فعالیت در رشته پزشکی به دلیل ارتباط آن با سلامت جامعه و بهداشت عمومی کار ارزشمندی است و اصل پیشگیری در این رشته باید بر اصل درمان، مقدم باشد.
امام جمعه موقت بیرجند اضافه کرد: هم اکنون اینگونه نیست و بیشتر هزینه ها صرف درمان می شود و نباید این تصور باشد که در بخش بهداشت کمتر سرمایه گذاری شده است.
دلدار در ادامه گفت: در اصل پیشگیری نیاز به توجه بیشتر برای تغذیه و بهداشت فردی و جمعی است که در این ارتباط به فرهنگ سازی نیاز داریم.
وی همچنین گفت: پزشکان علاوه بر پیگیری درمان باید به امور روحی و روانی بیماران توجه و آنان را به خدا باوری در درمان بیماری ها ترغیب کنند تا با اعتقاد بیمار به سلامت روح و جسم و توجه به بهداشت از تعداد مراجعان به مراکز درمانی و بهداشتی کاسته شود.
وی به دوم شهریور ماه که آغاز هفته دولت نامگذاری شد، اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف با دولتمردان بر مردمی بودن، زندگی ساده داشتن ، پای بندی به مواضع انقلابی و ... تاکید زیادی فرمودند.
وی بیان کرد: همچنین مسئولان از ارائه آمارهای غیرواقعی در بیان عملکردهای خود خصوصا در هفته دولت به جد پرهیز کنند، و از توطئه های ایالات متحده آمریکا غافل نشوند و به فرهنگ و اقتصاد مقاومتی بها بدهند تا در سایه جهاد کبیر، اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم تحقق یابد.
وی در بخشی از خطبه ها با اشاره به اهمیت جهاد کبیر در عرصه های فقهی، فرهنگی و اقتصادی و سیاسی اظهار کرد: در بیانات رهبری تاکید زیادی شده که طبق اصول جهاد اکبر در عرصه سیاسی نباید از دشمن پیروی کرد.
دلدار ادامه داد: در اجتماع باید از تمام ظرفیت ها، استعدادها، و ظرفیت ها در راه توسعه و پیشرفت استفاده شود و مسئولان نیز برای شکوفایی جامعه از استعداد های مختلف حمایت کنند .
وی با اشاره به توطئه های اسکتبار جهانی علیه نظام و انقلاب و دشمنی با ایران گفت: در عرصه اقتصاد مقاومتی نیاز به توجه بیشتر به تولید ملی است تا در اقتصاد جهانی هضم نشویم.
به گفته امام جمعه موقت بیرجند، دین اسلام برای امور اقتصادی برنامه کامل و جامعی دارد و آن استقلال و خود کفایی است.
وی بیان کرد: اسلام، انسان را در مسیر رشد، تکامل و خود سازی مطابق با فطرت الهی دعوت می کند و اسلام به عنوان دین الهی تاکید هم دارد، فرد مسلمان در برابر دستور الهی تسلیم باشد .
وی با اشاره به اهمیت جهاد در جامعه اسلامی گفت: جهاد از واژگان کلیدی و از دستور های مهم اسلام و به معنای تلاش و کوشش است که در این راه از تمام ظرفیت ها و موقعیت ها استفاده کرد و جهاد احکامی دارد که مهم آن مبارزه با نفس است .
2047/
کد N1397859

وبگردی