آفتاب
عضو ایرانی فدراسیون بین المللی هندبال؛

دانشکده تخصصی هندبال افق های جدیدی در راستای آموزش روشن خواهد داد

دانشکده تخصصی هندبال افق های جدیدی در راستای آموزش روشن خواهد داد

ریو - ایرنا- عضو ایرانی فدراسیون بین المللی هندبال گفت: ارائه نخستین مدرک دکتری و پروفسوری هندبال دنیا از دانشگاه لایپزیگ آلمان، افق های جدیدی در راستای آموزش و پرورش برای این رشته ورزشی روشن خواهد داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، داود توکلی افزود: روز گذشته در ریودوژانیرو برزیل و در خلال برگزاری بازی های المپیک 2016 ، قرارداد رسمی بین فدراسیون بین المللی هندبال (IHF)، فدراسیون هندبال آلمان (DHB) و دانشگاه لایپزیگ آلمان برای تدرس هندبال و علوم ورزشی در این دانشگاه منعقد شد.
وی گفت: هدف از این پروژه، حرفه ای کردن تخصص مربیان جهان و نهادینه کردن برنامه های آموزش های تخصصی برای پرورش اساتید بزرگ در سراسر دنیا می باشد.
حسن مصطفی رییس فدراسیون بین المللی هندبال نیز که بخشی از تحصیلات خود را در دانشگاه لایپزیگ ادامه داده است در مراسم انعقاد قرارداد با دانشگاه لایپزیگ اعلام کرد: توسعه علمی تخصصی هندبال جهان در آینده از لایپزیک دنبال خواهد شد.
هندبال در آلمان یک ورزش پرطرفدار محسوب می شود و نه تنها بوندسلیگای این کشور قویترین لیگ هندبال دنیاست بلکه فدراسیون هندبال آلمان با دارا بودن یک میلیون و 200 هزار هندبالیست، از سایر کشورهای صاحب نام این رشته ورزشی، فاصله زیادی گرفته است و بزرگترین فدراسیون در جهان هندبال محسوب می شود.
دانشگاه لایپزیگ یکی از کهن ترین دانشگاه های جهان و دومین دانشگاه قدیمی آلمان است که در شهر لایپزیگ در ایالت زاکسن جای دارد.
ورزشی**9029**1601**
کد N1397848

وبگردی