آفتاب

سازمان ملل خواستار کمک فوری به کشاورزان آفریقای جنوبی شد

سازمان ملل خواستار کمک فوری به کشاورزان آفریقای جنوبی شد

تهران - ایرنا - سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو) روز پنجشنبه اعلام کرد، در صورت کمک نکردن به کشاورزان آفریقای جنوبی برای کاشت محصولات کشاورزی و برداشت آن در فصل آتی، بحران غذایی در این کشور که با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند به سال 2017 نیز کشیده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آفریقای جنوبی در طول سال گذشته تحت تاثیر پدیده آب و هوایی ال نینو، از بین رفتن محصولات کشاورزی، کاهش روند رشد اقتصادی و افزایش قیمت مواد غذایی بوده است.
طبق اعلام سازمان ملل، حدود 579 هزار کودک در آفریقای جنوبی به خاطر گرسنگی شدید در سال جاری به درمان و 23 میلیون نفر از مردم این کشور به کمک فوری نیاز دارند.
'فرانسیسکو دل ری' مشاور مسایل راهبردی واکنش در برابر خشکسالی فائو گفت، در صورتی که دولت های محلی و جامعه بین المللی حمایت کنند، می توان این چرخه را شکست اما، در صورتی که این حمایت صورت نگیرد، این بحران تا سال 2017 ادامه خواهد داشت.
حدود 70 درصد جمعیت آفریقای جنوبی از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند. با توجه به شرایط خشکسالی و بحران غذا، بسیاری از کشاورزان مجبور شدند پول خود را به جای خرید بذر صرف خرید مواد غذایی کنند و گله های خود را بفروشند.
دل ری تاکید کرد، با توجه به شروع فصل کشت تا چند هفته دیگر، باید فوری به آنها کمک کنیم.
فصل کاشت در ماه اکتبر و فصل برداشت بعدی در فوریه و مارس شروع می شود.
طبق اعلام دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، خشکسالی ناشی از ال نینو حدود 9.3 میلیون تن غلات و صدها هزار دام را در آفریقای جنوبی نابود کرد.
مشکلات و گرفتاری های اقتصادی باعث تشدید تاثیرات این خشکسالی و کاهش قیمت پول آفریقای جنوبی و افزایش هزینه واردات مواد غذایی شده است.
شبس** 1088**1565
کد N1397120

وبگردی