آفتاب

رییس جمهوری فیلیپین: سازمان ملل در امور داخلی ما دخالت نکند

رییس جمهوری فیلیپین: سازمان ملل در امور داخلی ما دخالت نکند

کوالالامپور – ایرنا – 'رودریگو دوترته' رییس جمهوری فیلیپین با 'احمقانه' خواندن انتقادات سازمان ملل در مورد اقدام مجادله برانگیز مانیل در جنگ علیه مجرمان و مواد مخدر که تاکنون باعث کشته شدن یکهزار نفر شده است، به این ارگان بین المللی هشدار داد در امور داخلی فیلیپین مداخله نشود.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری فیلیپین که در انتخابات ماه مه امسال توانست با شعار قتل عام مجرمان و قاچاقچیان مواد مخدر به پیروزی دست یابد، روز چهارشنبه در یکصد و پانزدهمین سالروز خدمات پلیس این کشور در مانیل، گفت که به رغم انتقادهای مختلف از جمله 'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل، به سیاست هایش در مقابله با عاملان مواد مخدر ادامه می دهد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون تنها یکهزار نفر کشته شده اند، گفت که سازمان ملل چگونه به این سادگی به خود اجازه دخالت در امور این کشور را می دهد.
'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل ماه ژوئن امسال کشتار فراقانونی را غیرمجاز خواند و آن را 'غیرقانونی و نقض حقوق پایه و آزادی' عنوان کرد.
دفتر مبازره با مواد مخدر سازمان ملل نیز ماه جاری میلادی اعلام کرد که نسبت به گزارش ها در مورد کشتار فراقانونی متهمان مواد مخدر و استفاده کنندگان از این مواد در فیلیپین 'عمیقا نگران' است.
اما رییس جمهوری فیلیپین که اراده کرده است با قاچاقچیان به خواست مردم مقابله کند و تاکنون بسیاری از سیاستمداران، فرماندهان پلیس و ارتش و نمایندگان کنگره را متهم به ارتباط با باندهای قاچاق مواد مخدر کرده است با این عنوان که 'تنها یکهزار نفر کشته شده اند و شما کشور ما را در خطر می بینید'، گفت که سازمان ملل 'بیان بسیار احمقانه ای' داشته است.
به نوشته روز پنجشنبه تارنمای 'فیل استار'، وی اسن سئوال را مطرح کرد که مشکل چیست و هشدار داد نباید در سیاست فیلیپین مداخله شود.
دوترته خطاب به ناظران خارجی حقوق بشر نیز گفت: طوری به تحقیق نپردازید که ظاهرا ما مجرم هستیم.
وی همچنین هشدار داد که با این ناظران در فیلیپین به خوبی رفتار نخواهد شد.
دولت فعلی فیلیپین که با شعارهای مختلفی از جمله ریشه کن کردن جرم و جنایات و مبارزه با مواد مخدر قدرت را در دست گرفت، به دلیل سیاست های خود در قبال محقق کردن این شعارها مورد انتقاد برخی از قدرت های خارجی و گروه های به اصطلاح مدافع حقوق بشر قرار گرفته است.
آساق**241**1611
کد N1396903

وبگردی