آفتاب

پیشنهاد مخاطب: کاش دولت قبل به جای دادن یارانه، مردم رابیمه می‌کرد/ کارگرپاره وقت چقدرحق بیمه بدهد؟

پیشنهاد مخاطب: کاش دولت قبل به جای دادن یارانه، مردم رابیمه می‌کرد/ کارگرپاره وقت چقدرحق بیمه بدهد؟

یک شهروند پیشنهاد داده چرا احمدی نژاد به جای یارانه ها، به مردم بیمه رایگان نداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها که موضوع یکی از تبصره قانون بودجه سنواتی بار دیگر زنده شده که درباره حذف یارانه بگیران پردرآمد است، یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم هم پیشنهاد داده دولت سابق باید به جای اینکه به مردم یارانه بدهد، آنها را بیمه رایگان می کرد تا چرخ تولید هم به جای خودش بچرخد.
این مخاطب که خود را موسي گزمه از شهر کردکوى استان گلستان معرفی کرده در این باره پیشنهاد داده: باسلام واحترام. پىشنهاد می کنم دولت محترم در صورت توان مالى جوانان و دانشجويان وحتى ميان سالان بيکار را فقط بيمه کنه تا شرکت ها و کار گاههاى دولتى و خصوصى بدون ترس از ماموران بيمه افراد بيکار را تمام وقت يا پاره وقت بکار بگيرن؛ افراد بيمه شده در اين صورت حتى ساعتى سرکار ميرن و مشکل مالى خود را حل میکنند. چقدر خوب ميشد احمدى نژاد بجاى طرح يارانه ها همين کارو ميکردن. تا امروز مشکل بيکارى حل ميشدوتوليد داخل رونق ميگرفت. امسال سه ساله پسرم دانشگاه قبول مىيشه اما بخاطر فقر مالى انتخاب رشته نمیکنه يا انصراف ميده اين طرح رو به دولت محترم بدين تا برسى کنه و به مجلس بده تا بعد بررسى اقدامى شايد صورت گيرد. با احترام
با وجودی که به نظر می رسد این پیشنهاد نزدیک 7 سال دیر ارائه شد، ولی بد نیست درباره بیمه سلامت همگانی به قانون مصوب مجلس در سال 89 اشاره کنیم که بستری در بیمارستانها را برای همه اقشار با تامین هزینه اندکی، تکلیف کرد. با تشکیل سازمان بیمه سلامت ایرانیان، عملا این موضوع اجرایی شد و اکنون تقریبا چتر بیمه ای به سر همه اقشار مردم کشیده شده است.
از سوی دیگر، اگر منظور این مخاطب درباره بیمه تامین اجتماعی است، باید گفت طبق قانون تامین اجتماعی، هر کارفرمایی که کارگری را به خدمت می گیرد باید به ازای هر روز کار او، کارگر را بیمه کند و مشکلی نیست اگر کارگر به صورت پاره وقت در کارگاه به کار گرفته شود، زیرا به ازای هر نسبتی از 196 ساعت کار موظف ماهانه که کارگر در کارگاه حضور دارد، می توان او را بیمه کرد. مثلا اگر کارگری در 20 روز کاری ماه، روزی 2 ساعت در کارگاه به صورت پاره وقت حضور داشت، می توان او را به ازای 40 ساعت بیمه کرد که حق بیمه او نیز حدود یک پنجم روزهای کاری معمول کارگر تمام وقت، محاسبه و از کارگر و کارفرما دریافت می شود.

 

46231

 

کد N1396489

وبگردی