آفتاب
رئیس انجمن دندانپزشکی ایران عنوان کرد؛

سه ابزار بهداشت دهان و دندان/اعزام تیم داوطلب دندانپزشکی

سه ابزار بهداشت دهان و دندان/اعزام تیم داوطلب دندانپزشکی

رئیس انجمن دندانپزشکی ایران با عنوان این مطلب که آدامس باعث بهداشت دهان و دندان نمی شود، گفت: مسواک زدن، نخ دندان و دهان شویه، سه ابزار سلامت دهان و دندان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی تاجرنیا شب گذشته در مراسم امضای تفاهمنامه انجمن دندانپزشکی ایران با شرکت ایرانی در زمینه تولید آدامس بدون قند، اظهارداشت: انجمن دندانپزشکی ایران تنها عضو فدراسیون دندانپزشکی است که تاکنون بالغ بر ۵۶ کنگره بزرگ بین المللی را در کشور برگزار کرده است.

وی با اشاره به نقش انجمن دندانپزشکی ایران در ارائه ارتقای سلامت دهان و دندان مردم، گفت: انجمن به عنوان یک نهاد علمی اسپانسر هیچ محصولی نیست، اما از محصولاتی که به ارتقای سلامت دهان و دندان کمک کند، حمایت می کنیم.

تاجرنیا با عنوان این مطلب که آدامس باعث بهداشت دهان و دندان نمی شود،  افزود: مسواک زدن، نخ دندان و دهان شویه، ابزاری برای سلامت دهان و دندان هستند که می بایست مورد استفاده قرار گیرند.

وی در عین حال جویدن آدامس بدون قند را در کاهش پوسیدگی دندان ها موثر دانست و گفت: جویدن آدامس بدون قند کمک می کند پوسیدگی دندان کمتر شود.

تاجرنیا از اعزام تیم داوطلب دندانپزشکی به مناطق محروم برای کمک به ارتقای سلامت دهان و دندان مردم این قبیل مناطق در کشور خبر داد و افزود: پیشگیری، حرف اول را در سلامت دهان و دندان می زند. از همین رو، تصمیم داریم با حمایت شرکت ایرانی، بزودی یک تیم دندانپزشکی را داوطلبانه به مناطق محروم کشور اعزام کنیم.

وی با اشاره به اعلام آمادگی ۲۰۰ دندانپزشک عضو انجمن دندانپزشکی ایران برای رفتن به مناطق محروم، گفت: اگر امکانات سخت افزاری فراهم شود، پیش بینی می کنیم از پاییز امسال، اعزام داوطلبانه دندانپزشکان به مناطق محروم کشور آغاز شود.

رئیس انجمن دندانپزشکی ایران با عنوان این مطلب که انجام کار درمانی دندان ها در این قبیل اعزام ها جنبه نمادین خواهد داشت، افزود:

کد N1396444

وبگردی