آفتاب
موسسه گالوپ اعلام کرد؛

افزایش موج نژادپرستی علیه سیاهپوستان در آمریکا

افزایش موج نژادپرستی علیه سیاهپوستان در آمریکا

نیویورک-ایرنا- 60 درصد از مردم آمریکا در آخرین نظر سنجی موسسه گالوپ گفته اند که موج نژادپرستی علیه سیاهپوستان در این کشور درسال 2016 میلادی به اوج خود رسیده و این رقم از سال 2009 تاکنون بی سابقه بوده است.

به گزارش ایرنا، در آخرین نظرسنجی موسسه پژوهشی گالوپ که در رابطه با حقوق اقلیت های قومی و مذهبی و از میان 3 هزار و 270 نفر از مردم آمریکا انجام شد، آمده است: 60 درصد از مردم این کشور از جمله سفیدپوستان معتقدند نژاد پرستی علیه سیاهپوستان نسبت به سال 2009 (از آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما) افزایش چشمیگیری یافته است.
در عین حال 41 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی، سفیدپوستان کشورشان را قربانیان اصلی نژاد پرستی دانسته اند.
موسسه گالوپ موارد متعدد خشونت پلیس آمریکا علیه جوانان سیاهپوست این کشور در سال 2015 را دلیل افزایش نگرانی های مردم در مورد نژادپرستی در کشورشان دانسته و یادآور شده است که درگیری های تابستان امسال میان سیاهپوستان و پلیس این کشور به میزان قابل توجهی بر این نگرانی ها افزوده است.
نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که 82 درصد از سیاهپوستان و 56 درصد از سفیدپوستان آمریکایی موج نژاد پرستی در این کشور را روبه رشد توصیف کرده اند که این آمار در میان سیاهپوستان 10 درصد و در میان سفیدپوستان 7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
موسسه گالوپ یاد آور شده است اسپانیایی تبارهای آمریکایی بعد از سیاهپوستان، خود را بیشترین قربانیان نژادپرستی در این کشور دانسته اند و شمار آن ها از 59 درصد درسال گذشته به 66 درصد درسال جاری میلادی افزایش پیدا کرده است.
نتایج نظرسنجی اخیر گالوپ نشان می دهد که همزمان با افزایش نگرانی مردم آمریکا درخصوص افزایش نژادپرستی علیه سیاهپوستان، 33 درصد از مردم این کشور معتقدند سفیدپوستان کشورشان قربانی تبعیض و بی عدالتی هستند که این رقم درسال های 2008 و 2009 ثبت شده است.
شبد ** اروپام-4-541** 9122 ** 3404
کد N1396162

وبگردی