آفتاب

گزارش همشهری آنلاین از مراسم روز خبرنگار جمعیت هلال احمر| هلال تفاهم

گزارش همشهری آنلاین از مراسم روز خبرنگار جمعیت هلال احمر| هلال تفاهم

همشهری آنلاین_ فتانه انفرادی: حال و هوا و فضای مراسم روزخبرنگار که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، برای گرامیداشت مقام خبرنگاران برگزار کرد، سرشار از تفاهم،همدلی و سپاس دو طرفه و تعاملی بود.

به گزارش همشهري آنلاين، جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران، كه در يكي از مفاد منشور اخلاقي اش، رعايت احترام، ادب و متانت نسبت به ارباب رجوع و پاي‌بندي به فرهنگ نقد پذيري، پاسخگويي و اعتماد متقابل گنجانده شده است، گويي در برخورد با رسانه‌ها هم همين اصول را سرلوحه كار خود قرار داده است چرا كه در مراسم روز خبرنگار، اهالي رسانه‌ها، نسبت به عملكرد روابط عمومي اين جمعيت، در ارتباط با رسانه‌ها، اظهار رضايت و خشنودي كردند و از روابط عمومي جمعيت هلال احمر، به عنوان روابط عمومي ياد كردند كه مي‌تواند از نظر ايجاد رابطه تعاملي با رسانه‌ها، الگوي خوبي براي ساير روابط عمومي‌هاي وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي كشور باشد.

در مراسم روز خبرنگار كه از سوي جمعيت هلال احمر تدارك ديده شده بود، برنامه‌ها و ايده‌هاي مختلف و جالبي برنامه ريزي شده بود، اهدا گلدان گل به خبرنگاران در بدو ورود به مراسم تا فال حافظ و قرعه كشي براي سفرهاي زيارتي مابين خبرنگاران حاضر در جمع از اين جمله بود. از اجراي خوب مراسم به وسيله علي درستكار هم نبايد غافل بود چرا كه با زبان شيوا و متينش حل و هواي اين مراسم را توام با آرامش و نشاط خاصي كرده بود.

  • اظهارات مهندس وحيدرحمتي، مديركل و سخنگوي جمعيت هلال احمر

در اين مراسم، مهندس وحيد رحمتي،مديركل روابط عمومي و سخنگوي جمعيت هلال احمر، ابتدا روز خبرنگار را به اهالي رسانه تبريك گفت و سپس از همراهي و همياري رسانه‌ها با مجموعه روابط عمومي جمعيت هلال احمر اظهار تشكرو قدرداني كرد.

رحمتي، در سخنانش،  بر ضرورت تعامل بين مجموعه روابط عمومي‌ها و رسانه‌ها تاكيد كرد و اظهار داشت: بدون شك، اطلاع رساني و اطلاع يابي، مشاركت گرايي، تاثيرگذاري و تاثير پذيري بر افكار عمومي، مشتري مداري و توجه به مخاطب فعال و هوشمند در دوره اي كه تكنولوژي‌هاي نوين ارتباطي حضور پررنگ بر زندگي بشر امروزي دارند، جز از طريق برقراري يك ارتباط تعاملي و دوسويه بين روابط عمومي و رسانه امكان پذير نخواهد بود.

  • قدرداني اهالي رسانه از عملكرد روابط عمومي جمعيت هلال احمر

درادامه اين مراسم، سپس تك تك دبيران خبر و خبرنگاران رسانه‌ها از عملكرد مطلوب مديريت و مجموعه روابط عمومي جمعيت هلال احمر با اهالي رسانه‌ها، قدر داني كردند .

  • ضرورت بر توجه به عكس و تصوير در عمليات امداد و نجات

در بين اظهارات اهالي رسانه‌، البته بر اهميت و ضرورت توجه به نقش عكس و تصوير در عمليات امداد و نجات هلال احمر تاكيد ويژه شد.

  • اظهارات دكتر سيد امير ضيايي، رييس جمعيت هلال احمر

پس از اظهارات اهالي رسانه، اين بار نوبت رييس جمعيت هلال احمر بود .دكتر سيد امير حسين ضيايي ، ابتدا روز خبرنگار و گرامیداشت 27 مرداد، سالروز بازگشت آزادگان به کشور را تبريك گفت و اظهار داشت: اگر خبرنگاران نگاه مدافعه‌گرانه‌ای نسبت به جمعیت هلال‌احمر دارند، صرفا به معنای عملکرد خوب ما نیست، بلکه این حمایت به علت توجه و اهمیت خاصی است که نهاد مردمی هلال‌احمر برای خبرنگاران دارد.

  • نقد پذيري وافزايش عملكرد اهداف سازمان

ضيايي از ضرورت نقد گفت و اينكه مدیران و مسئولان به هیچ وجه، نباید به دنبال پرهیز رسانه‌ها از انتقاد باشند چرا كه انتقاد، سبب تحقق و بهبود عملكرد اهداف و فرهنگ سازماني مي‌شود.

  • ضرورت توجه به اصول اخلاق حرفه اي روزنامه نگاري

او در عين حال از اهميت رعايت اصول اخلاق حرفه اي روزنامه ‌نگاري هم سخن به ميان آورد و اظهارداشت: امروزه، رعایت اخلاق حرفه‌ای، نمادی از حرفه‌ای‌گری بوده و باید به عنوان یک اصل، مورد توجه قرار گیرد.

  • توانمند سازي خبرنگاران براي حضور در بحران‌ها

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران ، درباره حضور فعال خبرنگاران در عمليات‌هاي مهم اين جمعيت كه يكي از خواسته‌هاي خبرنگاران بود هم گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب براي خبرنگاران، آن‌ها را نسبت به به تخصص‌های صحنه‌های مختلف عملیات امداد و نجات، توانمند و زمینه حضور آن‌ها را در سوانح و حوادث مختلف را فراهم کرد.

  • نقش رسانه‌ها برای افزایش شاخص تاب‌آوری جامعه درزمان بحران‌

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنين، از ضرورت افزايش تاب آوري جامعه در زمان بحران هم سخن گفت و البته اظهار اميدواري كرد كه اين مهم، با كمك رسانه‌ها محقق شود.

ضيايي گفت : ضروری است تا با همکاری رسانه‌ها، جنبشی را در زمینه میزان افزایش تاب‌آوری در برابر بحران‌ها شکل دهیم تا سال آینده در همین موقعیت ، بتوانيم از بهبود شرایط تاب‌آوری جامعه در بحران‌ها سخن بگوييم.

به گفته رييس جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران، تخصص رسانه‌ها می‌تواند به هلال‌احمر در افزایش شاخص تاب‌آوری جامعه در برابر حوادث و بحران‌ها، کمک کند، چراکه در این زمینه از رتبه جهانی مناسبی برخوردار نیستیم و به علت سانحه‌خیزی، نداشتن زنجیره مديریتی لازم برای بازگشت به شرایط طبیعی پس از بحران و وضعیت اقتصادی، شاخص تاب‌آوری مناسبی در برابر حوادث و بحران‌ها نداریم.

  • شانس تبديل مخاطره به بحران زياد است

ضيايي در بخش ديگري از سخنانش گفت: اگر امروز شاهد هستيم که حساسیت لازم در جوامع برای مواجهه با آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد، ناشی از بی‌توجهی به مسائل اجتماعی است. در جامعه شانس تبدیل یک مخاطره به بحران بسیار زیاد است به همين دليل، میزان خسارات ناشی از یک حادثه و سانحه بزرگ در كشور با مخاطره مساوی است . به عبارت بهتر، میزان آسیب‌پذیری، شدت حادثه و وسعت آن را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

  • رونمایی و صدور کارت امدادگر خبرنگار برای 6 تن از خبرنگاران هلال

در مراسم روز خبرنگار، از کارت امدادگر خبرنگار رونمایی شد و علاوه بر آن، به شش نفر از خبرنگارانی که دوره‌های آموزشی تخصصی هلال‌احمر را سپری کرده و واجد شرایط دریافت بودند، کارت امدادگر خبرنگار ارائه شد.

کد N1396089

وبگردی