آفتاب

مدیرعامل پالایشگاه شازند خبر وقفه در تولید بنزین را تکذیب کرد

مدیرعامل پالایشگاه شازند خبر وقفه در تولید بنزین را تکذیب کرد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند خبر وقفه در تولید بنزین در این مجتمع پالایشگاهی را تکذیب کرد و گفت: تمامی واحد های این پالایشگاه در مدار تولید قرار دارند.

علی جمشیدی عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حوالی ساعت 10 روز چهارشنبه، سرکابل یکی از خطوط اصلی برق پالایشگاه شازند به نشانه قطع شدن، فلش داد که به سرعت متخصصان این شرکت تعمیرات لازم را روی این خط آغاز کردند.
وی ادامه داد: شرکت پالایشگاه شازند از دو خط انتقال نیرو برخوردار است و در صورت قطعی یکی از این خطوط، خط دیگر به صورت خودکار وارد مدار می شود.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند بیان کرد: قطعی برق این پالایشگاه تنها 20 ثانیه به طول انجامید و با ورود خط دوم انتقال نیرو عملیات تولید از سرگرفته شد.
وی ادامه داد: تعمیرات اساسی کارشناسان و متخصصان بر روی خط اول همچنان ادامه دارد، اما هیچ مشکلی در تولید بنزین به وجود نیامد و تمامی واحدها به طور کامل در مدار تولید هستند.
جمشیدی بیان کرد: برخی افراد با انعکاس اخبار بی اساس در صدد تخریب اذهان عمومی و با هدف به چالش کشیدن موفقیت خدمتگزاران نظام و انقلاب در این مجموعه هستند.
وی اضافه کرد: شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند با تولیدی روزانه 16 میلیون لیتر بنزین یورو چهار، 12 میلیون لیتر نفت گاز، چهار میلیون لیتر نفت کوره، سه هزار و 200 متر مکعب گاز مایع، 800 متر مربع پروپیلین، 400 تن گوگرد و چهار میلیون لیتر سوخت هواپیما یکی از بزرگترین شرکت های پالایش نفت جمهوری اسلامی ایران با درصد تولید شماره یک بنزین است.
شرکت پالایش نفت امام خمینی تولید کننده بنزین یورو 4 و یکی از مهمترین پالایشگاه های نفت کشور است که به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال 1372 با ظرفیت اسمی 150 هزار بشکه در روز راه اندازی شد.
این شرکت نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرای آن بعد از انقلاب اسلامی و در نخستین سال بعد از جنگ تحمیلی آغاز شد.
ظرفیت این پالایشگاه پس از مدتی با تلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص به 171 هزار بشکه در روز رسید.
3017/6013/
کد N1395918

وبگردی