آفتاب
شبکه تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان:

اجلاس سران آذربایجان، ایران و روسیه در باکو فرمت موفق یک همکاری منطقه ای است

اجلاس سران آذربایجان، ایران و روسیه در باکو فرمت موفق یک همکاری منطقه ای است

باکو - ایرنا - شبکه تلویزیون دولتی جمهوری اذربایجان روز چهارشنبه طی گزارشی اجلاس اخیر سران این کشور ، ایران و روسیه در باکو را فرمت موفق همکاری سه کشور عنوان کرد .

مجری این شبکه تلویزیونی در این گزارش در باره تاثیر مذاکرات 8 اوت گذشته الهام علی اف، حسن روحانی و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه در باکو به آینده منطقه گفت: رهبران قدرتهای بزرگ چون روسیه و ایران برای بررسی مسایل مهم منطقه و روابط فیمابین، به ابتکار رییس جمهوری آذربایجان در باکو گردهم آمدند .
در این گزارش، ایجاد فرصت های جدید اقتصادی برای منطقه از نتایج مهم این دیدار سه جانبه سران جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه در باکو عنوان شده است .
شبکه تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان توافقات حاصل شده در باکو در باره تکمیل دالان حمل و نقل شمال - جنوب و نیز همکاری سه کشور در حوزه های انرژی، حمل و نقل و آموزش و پرورش و عرصه های دیگر از نتایج مهم این اجلاس سه جانیه خواند .
در این گزارش اضافه شده است، برای تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال - جنوب نیاز به اتصال خطوط ریلی ایران و جمهوری آذربایجان است که کارهای در زمینه اجرای این پروژه نیز آغاز شده و تکمیل این دالان ، انتقال محموله ها از هند به اروپای شمالی از طریق ایران ، جمهوری اذربایجان و روسیه را فراهم خواهد کرد .
مجری شبکه تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان ابراز عقیده کرد، تعمیق روابط اقتصادی این کشور، ایران و روسیه به تحکیم روابط سیاسی باکو - تهران و مسکو تحرک خواهد بخشید .
در این گزارش، اجلاس سه جانبه سران جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه رویداد تاریخی و نیز صفحه درخشان سیاست خارجی مستقل جمهوری آذربایجان عنوان شده است .
خاورم ** 337**1144
کد N1395812

وبگردی