آفتاب

جایزه بزرگ اختراعات ایران با هدف تجاری سازی ایده ها برگزار می شود

جایزه بزرگ اختراعات ایران با هدف تجاری سازی ایده ها برگزار می شود

تهران -ایرنا - دبیر کل جایزه بزرگ اختراعات ایران با اعلام این که 389 ایده و اختراع به مرحله نهایی این جایزه راه یافته است، گفت: هدف اصلی این برگزاری این جایزه، تجاری سازی ایده های جدید است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، پیمان سرحدی روز چهارشنبه در نشست خبری از ثبت نام یک هزار و 800 نفر برای حضور در این جایزه بزرگ خبر داد و گفت: پس از داوری های متعدد 389 اختراع به مرحله پایانی راه یافت.
وی زمان برگزاری مراحل داوری بر روی این 389 اختراع را در تاریخ 28 و 29 مهر مرداد ماه اعلام کرد.
پیمان سرحدی در ادامه در باره ترکیب شرکت کنندگان در این جایزه بزرگ گفت: 25 درصد اختراعات رسیده متعلق به بانوان و 75 درصد نیز از طرف آقایان است. همچنین 40 درصد طرح ها از سوی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین 60 درصد اختراعات از سوی افراد با مدرک دکتری و اعضای هیات علمی دانشگاه ها بوده است.

** آشتی صنعت با دانشگاه ها از اهداف جایزه برزگ اختراعات ایران
سید حمیدرضا قاسمی دبیر اجرایی جایزه بزرگ اختراعات ایران درباره اهداف این جایزه بزرگ گفت: در برگزاری این جایزه بزرگ آشتی صنعت و مخترعان از اهداف ما است.
وی ادامه داد: بارها شاهد بودیم که جوانان ایرانی که صاحب طرح و ایده بودند برای تجاری سازی شدن اختراعشان مجبور به سفر به خارج از کشور شدند و کشور مجبور شد برای دستیابی به این فناوری ها، آن را از خارج کشور وارد کند که به طور قطع به زیان کشور است.
قاسمی در ادامه حمایت از طرح ها و ایده ها را برای تبدیل شدن آنها به فناوری ضروری دانست و گفت: طرح ها و ایده های رسیده به دبیرخانه این جایزه بزرگ مورد ارزیابی قرار می گیرند.
وی در خصوص جوایز منتخبان این جایزه بزرگ گفت: تسهیلات نظام وظیفه و همچنین اعطای وام از صندوق مهر امید از برنامه های تشویقی برای منتخبان این جایزه بزرگ است.

**حمایت پنها از اختراعات
علی اکبر رحمانی دبیر راهبردی جشنواره و نماینده شرکت پنها (شرکت پشتیبانی و نوسازی هلی کوپتر ایران) نیز در این نشست گفت: شرکت پنها تنها به منظور ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه از این جایزه بزرگ حمایت می کند تا موجب جلوگیری از خروج مغزها از کشور شود.
شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شرکت پنها از حامیان برگزاری جایزه بزرگ اختراعات ایران هستند.
اجتمام**3377 ** 1569
کد N1395594

وبگردی